Rubriky:

Komerční články

Chcete získat ze svých tréninků skutečné maximum?

Komerční článek - 19. srpna 2013 17:30

Být nejlepší ve sportovním odvětví, kterému se právě Vy věnujete, znamená dávat na straně jedné maximum do každého tréninku, na straně druhé je ale nutné pomáhat Vašemu tělu k tomu, aby na tréninkové jednotky mohlo adekvátně reagovat. Aby mohlo dostatečně regenerovat a aby mohlo zvyšovat svůj sportovní výkon. Je úplně jedno, jestli je Vaším cílem cesta za svalovou hmotou (třeba ve fitness a jiných silových sportech), za rychlostí (třeba v některých atletických disciplínách, ale i ve fotbalu či hokeji) nebo výdrží (při dlouhých vytrvalostních bězích nebo při jízdě na kole). Dáte-li Vašemu tělu pořádnou tréninkovou nálož, musíte mu pomoci i k tomu, aby Vám při každé další tréninkové jednotce umožnilo jít o krůček dál.

 

Správná strava je základ

Neexistuje sebemenší pochyb o tom, že jednu ze stěžejních rolí zde bude hrát správná strava, ze které musíte tělu dávat jednak dostatek energie (v podobě sacharidů), ale také dostatek látek na samotné zlepšování výkonnosti (v podobě kvalitních bílkovin). Protože ale přijmout dostatek všech potřebných živin jenom z běžné stravy může být mnohdy nelehké (ať už s ohledem na množství, jaké jich Vaše tělo potřebuje, nebo i na Váš nabitý běžný pracovní program, kdy prostě nestíháte pravidelně a správně jíst), mohou cestu za Vašimi sportovními cíli velmi výrazně podpořit doplňky sportovní výživy. Ty nejsou žádnou „zakázanou chemií", jsou jen vhodně nakombinovanou směsí běžných živin, které byste přijímali z běžné stravy – ale v koncentrovanější a mnohdy perfektně vyvážené podobě. Jaké by mohly pomoci právě Vám?

Pro sílu, svaly i lepší regeneraci

Proteiny jsou základními stavebními částicemi svalové hmoty – Vaše tělo je potřebuje jednak pro regeneraci po tréninku, jednak i pro své soustavné zlepšování. Bílkoviny člověk běžně přijímá z masa, mléčných výrobků či vajec, může je ale doplňovat i v podobě proteinového koktejlu, který v případě správného složení dodává tělu bílkoviny po mnoho dalších hodin. Při použití třeba před spaním pak zajistí, že Vaše tělo bude mít po celou noc dostatek látek pro správnou regeneraci a nebude mu chybět nic podstatného pro to, aby se trénink od tréninku zlepšovalo. Proteinový koktejl je vhodné použít třeba i v průběhu dne jako náhradu jídla.

Náš tip: Long 80 - 7 Hours v akční nabídce za 929 Kč

Pro dostatek energie

Především všichni sportovci, kteří mají tréninky energeticky velmi náročné, ocení ve své tréninkové přípravě sacharidové suplementy, tzv. gainery. Ty jsou naprosto ideální volbou pro hokejisty, fotbalisty a obecně všechny sportovce, kteří se díky velkým objemům tréninků potýkají s únavou a pocitem nedostatku energie. Důležitou roli při použití sacharidového doplňku výživy hraje jeho složení. Obsahuje-li ale suplement sacharidy různé rychlosti uvolňování, jedná se o dobrou volbu! Dávkovat můžete ideálně hned po tréninku, ale také v průběhu dne jako náhradu jídla. Naopak nevhodné je použití před spaním.

Náš tip: Go Pro 30 v akční nabídce za 899 Kč

Pro sílu a větší svaly

Kreatin je nejosvědčenější a nejvíce prověřenou látkou pro zvětšování síly i získávání svalové hmoty. Kreatin je součástí třeba hovězího masa, získat ho ale denně z přirozených zdrojů potřebné množství není vůbec snadné. Proto prakticky všichni sportovci, u kterých hraje roli síla a svalová hmota, kreatin užívají ve formě doplňků výživy. Povětšinou jednu 5gramovou lžičku denně v kombinaci se sacharidovým suplementem nebo alespoň sladkým ovocným džusem pro rychlejší vstřebávání.

Náš tip: Creatin Fair Power za 222 Kč

Pro stimulaci k lepšímu výkonu

Nemůžete se ráno po probuzení k tréninku pořádně nabudit? Nebo se cítíte před tréninkem večer po celodenní práci unaveni? Možná Vám pomůže hrnek silné kávy, velmi dobrou volbou jsou ale i speciální stimulanty – povětšinou obsahující právě kofein (jakožto základní stimulant v kávě obsažený) a také synefrin, látku na jedné straně stimulující k lepším fyzickým i psychickým výkonům, na straně druhé látku používanou v redukčních dietách jako spalovač tuků. Stimulanty ocení všichni sportovci bez rozdílu, zda se jejich sportovní výkon odehrává v posilovně, na atletickém oválu, fotbalovém trávníku nebo kdekoliv jinde. Užívejte většinou cca 30 minut před tréninkem, naopak se vždy vyvarujte užívání před spaním – spánek by se prostě a jednoduše nedostavil.

Náš tip: Thermogenic Fair Power za 299 Kč

Pro dodržení pitného režimu

Nejen v létě (ale v létě o to více) je nutné dodržovat správný pitný režim. Platí to pro všechny sportovce bez rozdílu jejich zaměření, zcela bezvýhradně ale pro ty z Vás, kteří vyznáváte běh, cyklistiku, fotbal, hokej či všechny sporty, kde jde o dlouhodobý a fyzicky náročný výkon. Popíjet u něho čistou pramenitou vodu je dobré, používat iontový nápoj s obsahem řady důležitých látek je ale mnohem lepší. Dodá Vám energii, důležité minerály i vitamíny, navíc perfektně chutná.

Náš tip: Ionix Drink Fair Power za 349 Kč

Doplňky sportovní stravy nejsou žádným zázrakem, který udělá všechnu práci za Vás. Jsou ale důležitou součástí Vašeho tréninkového úsilí, protože motivujete-li Vaše tělo k neustálému zlepšování při náročných trénincích, ale nedodáváte-li mu dostatek látek pro to, aby se zlepšovat skutečně mohlo, zbytečně se obíráte o své vlastní tréninkové pokroky. Základem vždy byla a bude Vaše běžná strava – pomocí doplňků výživy ji ale můžete dostat k takové dokonalosti, že Vašemu tělu nebude chybět nic k tomu, aby se soustavně a výrazně zlepšovalo. A o to přeci při sportu také jde, ne?

Zrušit