Rubriky:

Komerční články

Telematická asistence - skutečný pomocník pro motoristy

Komerční článek - 22. října 2013 09:50

Na trhu je bohatá nabídka zabezpečení aut. Telematika skýtá mnohem více možností, jak pomoci motoristovi v nesnázích. Proto se dnes už prosazuje i do asistenční služby k autopojištění.

 

Při havárii sama přivolá pomoc

Kombinace telematiky a asistence může například zachránit život v případě havárie. Díky signálu z nárazového čidla namontovaného na vozidle se asistenční centrála dozví o nehodě vozu okamžitě. Operátor volá ihned řidiče na mobil, aby s ním specifikovala případnou pomoc. Nezdaří-li se kontakt, například jedná-li se o vážnou havárii a posádka je zraněna, posílá na přesně lokalizované místo záchranáře okamžitě. Právě rychlost, s níž je asistence díky nárazovému čidlu schopna podobné nebezpečné situace řešit, může rozhodnout o životě a zdraví cestujících havarovaného vozidla.

Čidlo je nastaveno tak, že registruje jen zásadnější kolize, nikoli například drobná parkovací „ťuknutí". Systém se osvědčil zejména v nočních hodinách na odlehlejších komunikacích, kde může motorista čekat na záchranu po nehodě mnohem déle než třeba přes den na dálnici.

Systém umí po nehodě také zpětně analyzovat předchozí jízdu a okamžik vzniku kolize. Je tedy vítaným pomocníkem například při prokazování neviny řidiče. Díky tomu lze například zachovat bonus u pojišťovny.

Vrátí ukradené auto majiteli, přivolá pomoc při defektu

V případě, že motorista nenajde na ulici svůj zaparkovaný vůz, kontaktuje asistenční centrálu s hlášením o odcizení. Díky skrytě namontované palubní jednotce napojené na satelit auto operátoři obratem lokalizují a za asistence policie vrátí majiteli. Zatím byla všechna takto vybavená auta nalezena a vrácena zpět.

Přihodí-li se cestou za jízdy nějaký defekt nebo porucha vozu, je možné stisknout nouzové tlačítko na palubní desce a přivolat asistenční službu, která vadu buď odstraní na místě, nebo se postará o odtah a náhradní řešení pro posádku. Tlačítko lze využít i pro případ náhlé nevolnosti řidiče nebo jiné situace, která vyžaduje okamžité řešení. Operátoři se opět mohou spolehnout na přesnou lokalizaci vozu a navigovat pomoc na přesné místo.

Šetří na pojistném

A teď asi to nejpřekvapivější, co by člověk od asistence nečekal. Díky telematice lze optimalizovat pojistné v havarijním pojištění i povinném ručení podle počtu najetých kilometrů a používaných komunikací. Jezdí-li motorista méně, jeho vůz je zdrojem menšího rizika. Jezdí-li po dálnici, je pravděpodobnost střetu rovněž nižší. Bylo by tedy spravedlivé, aby platil méně na pojistném, ale doposud nebylo možné bez zapojení techniky jízdní historii doložit. Nová asistence už ale zvládne i tohle.

Originální inovace

Všechny výše popsané (a ještě další) funkce nyní využívá asistence pro motoristy UNIQA SafeLine.Rent+. Jde o zatím o nejširší iniciativu pojišťovny UNIQA v oblasti asistence pro motoristy k pojištění vozidel, která nemá na českém pojistném trhu obdoby.

UNIQA pojišťovna ji nabízí navíc ve formě výhodné pro klienty: palubní jednotku do vozu si zákazník nemusí kupovat, ale dostane ji do nájmu na dobu trvání smlouvy zdarma. Tím se vyhne nemalým pořizovacím nákladům. A když je řeč o úsporách: s UNIQA SafeLine Rent+ může motorista ušetřit významně na havarijním pojistném díky maximálnímu stupni zabezpečení vozidla, jaké je momentálně na trhu dostupné. Řidiči, kteří ročně najedou méně než 20.000 km, mohou ušetřit dalších až 25 % z pojistného v povinném ručení i havarijním pojištění.

Produkt UNIQA SafeLine Rent+ byl veřejností v září vyhodnocen jako vítěz kategorie Pojišťovací inovátor 2013 v rámci soutěže Nejlepší pojišťovna (Cena Hospodářských novin).

Více informací o této „chytré" asistenci naleznete na www.havarijko.uniqa.cz.

Zrušit