Hlavní obsah

MOV vydělá na hrách v Turíně a Pekingu pět miliard dolarů

PEKING

Ještě před začátkem her v Pekingu si mohou představitelé Mezinárodního olympijského výboru mnout ruce nad komerčním úspěchem. Na právě končícím čtyřletém cyklu, který zahrnuje také zimní olympiádu 2006 v Turíně, vydělal MOV přes pět miliard dolarů (77,4 miliardy korun). Oproti předchozímu období, v kterém se konaly hry v Salt Lake City a Aténách, vzrostl zisk o 800 miliónů dolarů.

Článek

Předseda Jacques Rogge také představil na zasedání v Pekingu MOV jako skvěle prosperující organizaci. "Situace je velmi příznivá," řekl v úterý Rogge s tím, že v rezervním fondu MOV je 353 miliónů dolarů. Před sedmi lety v něm bylo 105 miliónů.

V končícím olympijském cyklu získal MOV od sponzorů 866 miliónů dolarů (13,4 miliardy korun). V příštím období do letních her v Londýně by měli partneři MOV přispět podle výhledu miliardou dolarů (téměř 15,5 miliardy korun).

Ještě vyšší jsou výnosy z vysílacích práv. MOV na nich vydělá během zimní olympiády 2010 ve Vancouveru a letních her 2012 v Londýně 3,8 miliardy dolarů, což je o 40 procent více než v předchozím cyklu.

Zaměřeno na mladé 

Výnosy z vysílacích práv překonají očekávání MOV zhruba o půl miliardy dolarů. "Ale musím vás upozornit, že jde o čistě virtuální peníze. Dostaneme 3,8 miliardy, pokud budou hry v Londýně a ve Vancouveru úspěšné," prohlásil belgický funkcionář.

Podle marketingového šéfa Gerharda Heiberga nemá MOV nouzi o zájemce z řad sponzorů. Jedním z nových velkých partnerů olympijského hnutí se může stát ruský Gazprom. "Ale sponzorem může být nejdříve po hrách v Londýně, což vychází na hry v Soči 2014," uvedl Heiberg.

Aby MOV zůstal úspěšný i v dalších letech, musí podle Rogga udržet zájem mladých lidí, kteří by jinak mohli svou pozornost přenést na konkurenční atraktivní sportovní akce typu X Games. "Musíme s mladými lépe komunikovat, protože jejich chutě se mění," prohlásil. Také proto MOV založil olympijské hry mládeže, jejichž první ročník se uskuteční za dva roky v Singapuru.

Reklama