Hlavní obsah

Na dakarskou rallye vyrazí v lednu čtyři Lopraisové

Karel Loprais nebude na Dakaru 2007, který startuje 6. ledna v Lisabonu a končí 21. ledna v hlavním městě Senegalu, řídit závodní Tatru 815 4x4, ale usedne za volant novinářského osobního vozu Nissan Navara.

Foto: www.loprais.cz

Kamion tatra Karla Lopraise na trati Rallye Dakar.

Článek

"Záda mě nepustí za volant závodního auta. V roce 2003 jsem si při havárii zlomil jeden obratel a letos v lednu při další nehodě druhý. Doufal jsem, že se dám do pořádku, jenže lékaři mi v říjnu řekli, že nemá smysl riskovat. Zejména pokud chci v roce 2008 znovu usednout do závodní tatry. A ta by měla být plná samých Lopraisů," říkal Právu se smutkem i nadějí v hlase šestinásobný vítěz nejslavnější a nejtěžší dálkové rallye, sedmapadesátiletý "Monsieur Dakar".

"V novinářském konvoji to nebude tak náročné. Alespoň budu při tom, ale je mi jasné, že víc než záda bude trpět duše. Devatenáctkrát jsem stál na startu a závodil. Mám to v krvi," přiznal Loprais, který byl jedenáctkrát na stupních vítězů a pětkrát slavný závod nedokončil.

"Věřím, že to kluci zvládnou. Šestadvacetiletý synovec Aleš se mnou jel Dakar letos jako navigátor. Auto řídil v létě na Rallye Orpi Maroc. Za volantem byl i při mnoha testováních, má tatru zmáknutou. Vedle něho bude sedět Petr Gilar, který za sebou má několik startů na Dakaru. Ve dvou to zvládnou a já věřím, že soupeře pořádně proženou," dodal.

Repasovaná závodní tatra doznala opět několika technických úprav, směřujících k větší rychlosti a spolehlivosti. Tou největší je nový motor Deutz o výkonu 780 koní. Novinkou jsou i proti průrazům velice odolné speciální pneumatiky Pirelli Pista.

Ve dvou si poradí

"Naše role s Petrem Gilarem budou rozdělené a oba budeme specialisty na své vlastní okruhy činností. Účast ve dvojici má svá pro i proti, při výměně kola sice můžeme být o pár minut pomalejší, ale věřím, že si s tím poradíme. Koneckonců úspora 100 kilo na přední nápravu bude také znát," citují Aleše Lopraise internetové stránky Loprais Tatra Teamu.

S doprovodnou Tatrou 815 6x6, které se v týmu říká láskyplně Babča, protože pamatuje Dakar ještě z osmdesátých let a sama také závodila, pojede zkušený Martin Kahánek, navigátorem a mechanikem bude osmadvacetiletý syn Karla Lopraise Leo a třetím do party Petr Čapka.

"Pro Lea to bude dobrá škola a příprava na další ročník. V něm bych chtěl jet s oběma mladíky," zopakoval svoje velké přání Karel Loprais. Rodinný tým by nebyl na Dakaru novinkou. Už několik let startují otec a syn De Rooyové z Nizozemska.

V Nissanu pojede kromě Karla jeho dvaapadesátiletý bratr Milan, šéf týmu a muž, který musí vždy sehnat dostatek peněz, a dva novináři.

První polovinu listopadu odjela část týmu se závodní tatrou do tuniské pouště. "V druhé půlce měsíce je na programu závěrečné testování v písku u Senice a pak poslední přípravy. V Praze bychom se měli ukázat tradičně před Vánoci. Na start do Lisabonu vyrazíme po Novém roce," dodal Karel Loprais.

Reklama

Související témata:
  Vítěz: M. Verstappen (Red Bull) Velká cena Číny - sprint Vítěz: M. Verstappen (Red Bull) konec
20240420T05 : 00:00+0200
Velká cena Číny - sprint
Velká cena Číny - sprint
Velká cena Číny - sprint
  Velká cena Číny - kvalifikace dnes 09 : 00
20240420T09 : 00:00+0200
Velká cena Číny - kvalifikace
Velká cena Číny - kvalifikace
Velká cena Číny - kvalifikace