Hlavní obsah

Charouz mladší za volantem rychlých aut už překonává otce

PRAHA

Mladý jezdec Jan Charouz (19) se vydal ve stopách svého otce Antonína a usedá do rychlých automobilů. Řídí nejen cestovní vozy v různých kategoriích, ale letos se výrazně prosadil především ve formulových vozech.

Foto: A1 GP

Jan Charouz by si rád vyzkoušel monoposty A1.

Článek

Úspěšný vrchař a okruhář Charouz starší nedá ratolesti nic zadarmo a jako šéf rodinného týmu chce především dobré výsledky. O ty se syn letos postaral. V prestižním seriálu F3000 dosáhl hned třikrát na nejvyšší stupínek v celkovém hodnocení - jako celkový vítěz, nejlepší v kategorii rokie a také jako člen týmu Charouz Racing System. Několikrát úspěšně startoval také s vozem Mercedes DTM, ve slavném závodě 24 hodin Spa pak jel s monopostem Sallen SR7.

"Sezónu vnímám jako veliký úspěch pro mne osobně i pro tým. Doufám, že bude také odrazovým můstkem do dalších kategorií. Každopádně jsem velmi spokojený," liboval si Jan Charouz. Cockpit jeho vozu mu při testování dokonce podepsal legendární Emerson Fittipaldi a přineslo mu to štěstí... S čím a v čem bude závodit příští rok, však zatím neví.

Nejmladší mistři republiky

Když Janovi Charouzovi a dalšímu talentu z otcem vedeného týmu Eriku Janišovi bylo čtrnáct, stali se nejmladšími mistry republiky. Charouz junior sbírá prvenství jako nejmladší i nadále. "Nedá se to přímo srovnávat. Ford Fiesta Cup byl součástí českého mistrovství a byla v něm poměrně malá konkurence. F3000 je evropský šampionát se silnou konkurencí, proto pro mě má tento titul mnohem větší váhu. Být v nějakém seriálu nejmladší je těžké, protože soupeři jsou zkušenější a znají více okruhů. To se pak projeví při závodě," dodal mladík.

Závodění je adrenalin a Jan Charouz neumí jezdit v závětří. V posledním závodě v Estorilu mu stačilo páté místo ke všem třem zmíněným titulům, ale místo taktického hlídání pozice vyrazil dopředu a dojel třetí. "Já vím, taktika... Všichni, včetně táty byli rádi, že to dobře dopadlo, ale kdyby došlo kvůli mému riskování k nějaké kolizi, raději si nechci představit, jak bych to schytal," přiznal jezdec. "Závodění mám v krvi. Když jedu třeba v Brně, fandí mi pětatřicet tisíc diváků, a zvítězím, je to fantastický pocit, na který se nezapomíná," dodal.

Netají se přáním jet také nějaký závod A1GP, když v tom úvodním v Nizozemsku dostal přednost Tomáš Kostka a nedopadlo to dobře. Teď už vládne pevně dvojice Tomáš Enge - Jaroslav Janiš. "Konkurence v A1GP je velká. Kluci si teď vedou dobře a zejména Tomáš Enge má předpoklady bojovat pravidelně o příčky nejvyšší," konstatoval Jan Charouz.

Otec je vzorem

O tom, že už je za volantem rychlých aut lepší než táta, nechce ani slyšet... "Určitě bych jednou chtěl dosáhnout úspěchů jako otec třeba v mistrovství Evropy. On je samozřejmě mým vzorem. Na druhou stranu cítím tlak, protože mě s ním lidé kolem závodních aut srovnávají. Někteří tvrdí, že se mu nevyrovnám. Tím se ale netrápím, táta mi má pořád co říct a nejen, co se týká závodění," přiznal Jan Charouz, který ale nemyslí jen na kariéru profesionálního jezdce. Letos dokončil anglickou školu v Praze a nyní pokračuje na Regent's Business school v Londýně, obor mezinárodní obchod. Angličtina mu jde perfektně.

"Závodění není v životě všechno, ale přiznám se, že bych chtěl jezdit formuli 1. To je ještě hodně daleko. Pokud bych si teď mohl vybrat, pak v týmu Renault s Alonsem," zasnil se Jan Charouz.

Reklama