Hlavní obsah

Macík pojede Dakar ještě se starším typem kamiónu

PRAHA

S trojčlennou posádkou a jen lehce vylepšeným kamionem Liaz se v lednu postaví v Lisabonu na start 29. ročníku Rallye Dakar český pilot Martin Macík. Původně sice chtěl představit na slavném pouštním závodě zcela nový vůz, ale nestihl jej homologovat. Proto bude i při svém pátém startu spoléhat na starší model.

Článek

"Nové auto je připravené na rýsovacím prkně. V dílně máme potřebné komponenty včetně hliníkových dílů na kabinu, ale bohužel jsme to nestihli. Za rok by to ale mělo vyjít," uvedl Macík na dnešní tiskové konferenci v Praze. Navíc plánuje, že kamion bude k dispozici i pro další zájemce. "Bude se jednat o volně produkční model, který budeme prodávat v různých verzích," řekl.

Před rokem řídil nejlépe umístěný český kamion, když zkušenější Karel Loprais i Tomáš Tomeček do cíle nedojeli. Na zopakování prvenství v minisouboji českých jezdců Macík nemyslí, jinak ambiciózní pilot si je totiž dobře vědom, že jeho "stařičká", i když značně zmodernizovaná liazka, má hranici svých možností.

"Jsem si vědom, že nemáme na to, abychom porazili nejlepší. Pokud bude všem přát štěstí a technika, měli bychom být mezi desátým a dvacátým místem. Pokud bude přát nám a bude nám fungovat technika, budeme výše. V opačném případě budou ostatní před námi," uvedl realisticky Macík, jenž byl před rokem jedenáctý.

Výzva strachu

Kdyby opět porazil Tomečka i Aleše Lopraise, který bude pilotovat druhou tatru místo svého strýce Karla, nezlobil by se. "Takhle jsem o tom nepřemýšlel. Možná to ale výzva je. Dakar je výzva v pocitu strachu a všeho ostatního. Člověk chce být stále lepší," podotkl Macík, který bude stejně jako v minulých letech bojovat s početnou konkurencí.

A Dakar opět bude "honem" na suveréna posledních let Vladimira Čagina a na Kamaz. "Je potřeba, aby tam byl lídr, který nastaví laťku. A on ji nastavil vysoko. Všichni se snaží jej sesadit a myslím si, že letos bude mít hodně starostí," předpokládá Macík. Hodně očekává zejména od belgického týmu rodiny De Rooyů.

Posílení navigace

Jeho šance by mělo zvýšit rozšíření posádky na tři členy. Tedom truck tým se k tomuto kroku rozhodl v momentě, kdy jiní začínají sázet pouze na dvoučlennou posádku. "Udělali jsme to jednoznačně kvůli navigaci. Dva lidi mají v posádce co dělat. Když člověk chce jet rychle a stíhat orientační závod, tak potřebuje třetího člověka, který to hlavně umí," vysvětlil Macík, kterého bude navigovat Jiří Žák.

Do Portugalska se tým i s doprovodným vozidlem vydá v pondělí 1. ledna. Do té doby ale ještě musí do kamiónu zamontovat a odzkoušet novou převodovku, která mu umožní zvýšit maximální rychlost kamiónu. "Dostaneme ji mezi svátky, takže poté budu jezdit na dálnici mezi Prahou a Brnem a testovat ji," popsal Macík svůj vánoční program.

Reklama