Článek
"Závod jsem si hodně užil a hlavně po startu jsem se bavil," uvedl Enge v oficiální tiskové zprávě. Především v úvodu závodu si totiž liberecký pilot musel klestit cestu startovním polem. Jeho tým nezvládl kvalifikaci a poté, co Enge neodjel měřené letmé kolo, musel startoval až z posledního 28. místa mezi prototypy. "Během dvou hodin jsem se dostal do desítky, pořád jsem někoho předjížděl," uvedl Enge.
Poté však do monopostu usedl Chris Festa, který měl kolizi s jedním ze soupeřů a musel do depa k opravě. Výsledkem byla ztráta pěti kol na nejlepší, kterou si posádka držela řadu hodin.
Hektický závěr
Dramatický závod pak poznamenala havárie Chrise Pallise, jenž poničil své porsche i svodidla a závod musel být krátce přerušen. Z pohledu Engeho však byly důležitější problémy s poškozenou převodovkou a nucená zastávka v boxech. Ta zřejmě stála tým konečné páté místo. I o šesté ale musel tvrdě bojovat.
"Samotný závěr byl hodně hektický, po problémech s převodovkou mě tým posadil do auta s tím, že mám jet naplno a pokusit se dostat aspoň na šesté místo. Většina aut už jela na jistotu na dojetí, zatímco já jsem naháněl vůz číslo 77 a oba jsme se rázně proplétali mezi ostatními. Nakonec se mi ho podařilo předjet," popsal Enge, který ve vytrvalostním závodě poprvé startoval s vozem nejvyšší kategorie. "Závod byl pro mě i novou zkušeností. Pokud si dobře vzpomínám, tak mě za celý závod nikdo nepředjel," řekl.
Mnohem méně důvodu k radosti měl Jan Charouz, druhý Čech na startu, který byl členem týmu Farnbacher jedoucím s vozem Porsche GT3. Po nehodě týmového kolegy totiž závod nedokončil. "V tuto chvíli jsem hlavně rozmrzelý, že jsme nedokončili závod. Na druhou stranu tento týden přinesl zajímavé zážitky a zkušenosti," uvedl Charouz, jenž absolvoval dva přibližně dvouhodinové bloky za volantem vozu, který se pohyboval před odstoupením kolem desátého místa.