Hlavní obsah

Smrž si zvyká a vrací se mu úsměv

Martin Kézr

Přivyknout těžší i výkonnější motorce kubatury do 250 ccm a hlavně se naučit hodně odlišný styl jízdy, to je celosezónní úkol pro Jakuba Smrže. Za slibné proto označuje nedělní třinácté místo z GP Německa silničních motocyklů, což je pro něj třetí bodovaná pozice v řadě.

Foto: PRÁVO

Jakub Smrž

Článek

"Každým závodem se učím něco nového, ale když se budu umisťovat pravidelně v elitní patnáctce, mohu být spokojen. Na Sachsenringu jsem znovu získal dobrý pocit," vypráví 20letý Smrž.

Začal sbírat body

Zatímco úvodní čtyři podniky letošního světového šampionátu mu přinesly jediný bod, nyní jich má na kontě po devíti odjetých závodech již dvanáct. "Na začátku sezóny nás tížily problémy s nastavováním podvozku, hledali jsme i vhodnou podobu pérování. Zprvu se zdálo, že vše bude jednodušší, ale já ani tým jsme neměli s dvěstěpadesátkou zkušenosti. Naštěstí si už zvykáme. Honda pracuje stále lépe, otáčí se to dobrým směrem, takže se mi vrací úsměv do tváře," tvrdí jedenadvacátý muž průběžného pořadí MS.

Na silnější stroj přesedl koncem loňského roku. "V sedle stopětadvacítky jsem se při své vysoké postavě už nemohl moc zlepšit, ale zase jsem ji měl naprosto osahanou. Čtvrtlitr mi typově vyhovuje, ale zase na něj potřebujete nasbírat zkušenosti. Říká se, že jezdec v této třídě vyzraje po pěti letech, pokud není výjimečným talentem jako Rossi či Poggiali, kteří hned první rok útočili na titul. Já to zkouším sotva dvanáct měsíců. Musím být trpělivý a jsem rád, že stahuji ztrátu na ty nejlepší," líčí jezdec týmu Elit.

S Matějem nezávodí

Těsně před začátkem sezóny sice úspěšně složil maturitu na českobudějovickém gymnáziu, ale k dalšímu studiu se zatím nechystá. "Nejdůležitější jsou nyní závody, a tomu se snažím podřídit vše. Mám nějaké představy, co budu dál dělat, ale teď se věnuji závodům," říká a Masarykův okruh, kde se jede příští díl světového šampionátu, označuje za jeden ze svých nejoblíbenějších.

Znalost tratě nepovažuje za tak velkou výhodu. "Startuji na ni v poslední době také vzácně. Neznám ji lépe než jezdci, kteří startují v mistrovství světa deset let, a naopak tlak ze strany sponzorů či fanouškům tam bude mnohem větší. A největší nápor kladu já sám na sebe," uvažuje starší ze sourozenecké dvojice motocyklových závodníků. "Bratr Matěj se rozhodl věnovat čtyřtaktním superstockům, takže se na dráze v přímém souboji už asi nepotkáme, což je dobře, vždy z toho byly pouze hádanice."

Reklama