Hlavní obsah

Vršecký byl v Barceloně celkově druhý a snížil Albaceteho náskok

Na druhém místě skončil v pátém podniku evropského šampionátu tahačů v Barceloně český jezdec David Vršecký. Obhájce titulu z týmu Buggyra dnes ve Španělsku vybojoval třetí a první místo a ve víkendovém pořadí nestačil pouze na Němce Jochena Hahna, za kterým zaostal o dva body. Druhá příčka patří Vršeckému i v průběžné klasifikaci seriálu, přičemž náskok Španěla Antonia Albaceteho snížil o čtyři body na 22 bodů.

Foto: www.buggyra.com

David Vršecký s vozem Buggyra projíždí cílem.

Článek

Vršecký nejdříve zajel jeden z nejhorších měřených tréninků posledních několika let, po kterém se musel spokojit s místem v třetí řadě. "Nějak jsem to takticky nezvládl. Navíc jsem ve srovnání se včerejškem poněkud zpomalil, zatímco oni zrychlili," řekl.

V závodě podal výrazně lepší výkon a dojel si pro třetí místo. V druhé polovině jízdy dokázal stáhnout pětisekundový náskok Albaceteho a v závěru na domácího jezdce dotíral. "Antonio zvládl defenzivní taktiku na jedničku. Navíc ve Španělsku mají komisaři občas velmi originální výklad pravidel," uvedl Vršecký.

Druhý závod s handicapem ovládl. Do čela se dostal hned v druhém kole a suverénně si dojel pro vítězství. "Trochu mě mrzí přístup Albaceteho s Hahnem, kteří nechtěli závodit a hodně brzo se spokojili s druhým a třetím místem. Řekl bych, že diváci, kteří dorazili na okruh i přes tropické počasí, si zaslouží trochu více než kroužení jezdců po okruhu," řekl mírně nespokojený vítěz, který vyhrál jednu jízdu i v sobotu.

František Vojtíšek s renaultem dojel v prvním závodě sedmý, druhou jízdu nedokončil.

Závod ME tahačů v Barceloně:
První závod: 1. Hahn (Něm./MAN) 22:58,014, 2. Albacete (Šp./MAN) -5,927, 3. Vršecký (ČR/Buggyra) -6,067, ...5. Bösiger (Švýc./Buggyra) - 15,020, 7. Vojtíšek (ČR/Renault) -22,564.
Druhý závod: 1. Vršecký 23:09,066, 2. Albacete -5,832, 3. Hahn -6,390.
Průběžné pořadí ME: 1. Albacete 249, 2. Vršecký 227, 3. Bösiger 187, ...8. Vojtíšek 65.
Pohár konstruktérů: 1. Buggyra 471, 2. MAN 301, 3. Renault 284.

Reklama