Hlavní obsah

Otec a syn Wilsonovi jsou po prvních testech z nové Fiesty S2000 nadšeni

Zdeněk PavlisSport.cz

Atak na vysněný titul letos Fordu nevyšel ani mezi jednotlivci, ani v Poháru konstruktérů, přesto stáj s modrobílým oválem ve znaku víru neztrácí. „Příští rok zaútočíme s focusem znovu a věřím, že ve světových rallye úspěšní budeme a primát si odneseme. A na rok 2011 budeme mít nachystánu Fiestu S2000,“ rozplýval se v Cardiffu šéf stáje Ford Malcom Wilson.

Foto: Sport.cz

Nový Ford Fiesta S200 už má za sebou první stovky testovacích kilometrů na asfaltu i šotolině.

Článek

Rok 2011 bude pro všechny týmy startující v seriálu mistrovství světa v rallye rokem velkého zlomu. Silné a drahé vozy WRC skončí a namísto nich vyrukují lacinější auta, která zainteresované automobilky chystají pochopitelně s předstihem. Ford není výjimkou...

„Nejdřív jsme naši novou Fiestu S2000 testovali na asfaltu poblíž britské centrály M-Sportu v Caumbrianu,  poté jsme se přesunuli na štěrkové cesty v Greystoke Forest, kde jsme najezdili dalších dvanáct set kilometrů. Ostrých, samozřejmě,“ prozrazoval ředitel společnosti M-Sport Malcom Wilson.

Zajímavostí určitě je, že za volantem dvou testovacích soutěžních vozů se střídali právě otec a syn Malcom a Matthew Wilsonovi. Táta jezdil jen na asfaltu, syn Metthew zkoušel fiestu na šotolině i asfaltu.

Nový Ford Fiesta S2000 už má první testy za sebou. A dopadly výborně!foto: M-Sport

„To auto má obrovský potenciál,“ vychvaloval novou fiestu Matthew Wilson, který v letošním světovém šampionátu obsadil sedmé místo. „Výborně se řídí, můj dojem je absolutně vynikající,“ vynášel soutěžní vůz, který by měl v lednu příštího roku získat homologaci, aby mohl být v příští sezóně nasazen do Světového poháru, série IRC a národních šampionátů v automobilových soutěžích.

„Všechno vypadá zatím velice slibně, během dosavadních testů se na fiestě nevyskytly žádné vážnější problémy. A to jsme denně absolvovali tři sta kilometrů, což je na úplně nové auto porce náramná,“ hodnotil 1200 kilometrů na šotolině technický ředitel společnosti M-Sport Christian Loriaux. Zároveň prozradil, že na Fiestu S200 teď čekají jízdní a homologační testy na továrním polygonu Fordu v belgickém Lommelu a poté další ostré zkoušky na šotolině i asfaltu ve Španělsku.

„Už teď mám z auta náramný pocit. Po testech v Británii, které jsem si pořádně užíval, bude fiesta schopna konkurovat nejlepším vozům v kategorii, hned jak se poprvé postaví na start. Tím jsem si jistý,“ je velkým optimistou Malcom Wilson.

V příštím roce má kalendář mistrovství světa zahrnovat třináct soutěží, v roce 2011 už jich bude patnáct. A v kuloárech se mluví o tom, že od roku 2012 by se jejich počet měl ještě rozšířit o soutěže  v Africe, Spojených státech, Brazílii, Rusku a Číně.

Reklama

Související témata: