Článek
„Současný tým je štíhlejší až o deset osob a nový ze šedesáti procent. Navíc někteří z původních členů změnili pozice. Třeba logistiku děláme ve dvou namísto čtyř lidí v minulosti. Odešli i čtyři technici a dva mechanici,“ vypočítává změny nejzkušenější člen mladoboleslavské stáje týmový manažer Pavel Hortek. „Lepší nejsme proto, že je nás méně, ale že jsou v týmu kvalitnější lidé“, dodává.
Kdo tedy kromě 5 mechaniků u každého vozu stojí za proměnou týmu, jenž navrátil značce s okřídleným šípem slávu....
Michal Hrabánek, šéf týmu, vedoucí oddělení Škoda Motorsport
Vystudovaný strojní inženýr a absolvent studia MBA. V dubnu 2007 byl oficiálně pověřen vedením týmu namísto Martina Mühlmeiera. Již v minulosti s týmem spolupracoval a tak nevstupoval do zcela neznámého prostředí. Není přítel improvizací, tvrdí, že tým musí být připravený na „všechno“. Pokud to čas dovolí, tak rád jezdí na kole a lyžuje.
Pavel Hortek, týmový manažer
Vystudoval mezinárodní obchod. V roce 1974 se stal českým šampiónem v rallye, o tři roky později po vystupování v mistrovství světa ukončil kariéru závodníka. Byl manažerem Černého Divadla Praha. Od druhé poloviny devadesátých let je znovu aktivním členem týmu Škoda Motorsport. V organizačních a strategických záležitostech je pravou rukou šéfa týmu. Na rozdíl od něho však rád improvizuje, čímž společně tvoří vyrovnanou dvojici.
Aleš Rada, šéfinženýr spoluzodpovědný za vývoj:
Je zástupcem Michala Hrabánka. Ve Škodě Motorsport pracuje už deset let. Volný čas, kterého mu moc nezbývá, se snaží věnovat své rodině. Ač samouk, dvěma malým synům hraje doma na zobcovou flétnu. V týmu je zodpovědný za vývoj, přípravu vozu a koordinaci technického personálu během rally.
Mario Fornaris, technický poradce týmu
Zkušený odborník světa rally, který s týmem Peugeot získal dvakrát titul mistra světa. Působil také jako technický ředitel u týmu Mitsubishi. Výrazně pomohl při vývoji Fabie S2000. Námluvy s mladoboleslavským týmem probíhaly již v minulosti, ale až Michal Hrabánek ho na základě osobních vztahů přesvědčil ke spolupráci. V soukromí je vášnivým sportovcem. Je vynikající tenista. Pokud by opustil svět rally, bude se věnovat projektování raket. Jeho druhou láskou je zmrzlina. V šuplíku má vlastní recepty. Plánuje otevření obchodu.
Juho Hänninen, pilot
Osmadvacetiletý pilot z finského městečka Punkaharju má bakalářské vzdělání z přírodovědy. Kariéru odstartoval v osmnácti letech ve Volkswagenu Golf. V MS třídy WRC debutoval v roce 2006 ve Švédsku. V roce 2004 byl finským šampiónem kategorie N s Hondou Civic. V roce 2008 se stal vicemistrem světa v kategorii produkčních vozů s Mitsubishi Lancer Evo IX. Od roku 2009 je členem týmu Škoda Motorsport a momentálním lídrem seriálu IRC. Jeho otec vlastní farmu, na které Juho občas také pracuje. Nedělá mu problém sednout do traktoru a zorat pole. Guy Wilks, pilot britské Škody Motorsport, jej nazývá finským Tarzanem.
Jezdec týmu Škoda Motorsport Juha Hänninen (vpravo) slaví vítězství v Argentinské rallye.foto: archiv
Mikko Markkula, navigátor
Inženýr průmyslového managementu pochází z Hämeenlinny. Jako navigátor naskočil do závodů v roce 2001, několikrát byl finským šampiónem v kategorii A i N. Byl spolujezdcem krajana Jane Tuohina, který se krátce mihl ve Škodě při jejím působení v MS s Fabií WRC. Při první sezóně s Hänninenem v roce 2008 slavil titul vicemistra světa v produkční kategorii. Má rád lyžování, sněžné skútry, fotbal a tvrdí, že si rád zajde do posilovny. V civilní profesi je správcem sítě sportovního oddělení finské automobilové federace.
Jan Kopecký, pilot
Jel 31 závodů v MS, v roce 2006 byl pátý na Katalánské rallye. Vyhrál tři měřené úseky a získal 18 bodů. V IRC absolvoval patnáct závodů, vyhrál tři a byl nejrychlejší v jednadvaceti měřených zkouškách. V premiéře seriálu IRC skončil druhý v absolutním pořadí. V roce 2004 byl mistrem republiky se Škodou Fabia WRC. Osmadvacetiletý rodák z Opočna miluje francouzské brambory.
Petr Starý, navigátor
Ve dvaceti začal jako jezdec, ale za volantem zůstal jen rok. Několik sezón strávil po boku Slováka Béreše v juniorské kategorii MS. Poslední tři roky naviguje na tratích Kopeckého. Osmadvacetiletý Moravák je milovníkem horských kol. Vystudoval střední zemědělskou školu, chtěl být veterinářem.
Julien Loisy, šéfinženýr vozu Juhy Hänninena
Má titul strojního inženýra z prestižní francouzské technické univerzity École Centrale. Zkušenosti sbíral v týmu Snobeck a především u Peugeotu. Největším koníčkem devětatřicetiletého Francouze je farmaření. Aby se mu mohl později věnovat, dostudoval loni vysokou školu zemědělskou. Mezitím se alespoň věnuje pěstitelství na svém téměř hektarovém pozemku na jihu Francie blízko Ales.
Walter Ilmer, šéfinženýr vozu Jana Kopeckého
Pochází z malé horské vesnice ležící nedaleko známého lyžařského centra Hinterstoder v Horním Rakousku. Není divu, že jeho největšími zálibami jsou snowboard a lyžování. Má na starosti sestavování programů veškerých testování Škody Motorsport.
Miroslav Šlambora, šéftechnik vozu Juhy Hänninena
V oddělení motorsportu je dvacet let. Jde o bývalého špičkového spolujezdce a všestranného sportovce, jehož největším zájmem jsou děti a rodina.
Josef Kopecký, šéftechnik vozu Jana Kopeckého
Mistr Evropy v závodech do vrchu třídy N s Escortem Cosworth. Opakovaně vyhrál Ford Fiesta Cup i Škoda Octavia Cup. Od mládí dohlíží na sportovní růst svého syna.
Pavel Vrkoslav, šéfmechanik vozu Juhy Hänninena
V týmu, kde působí i jeho mladší bratr jako mechanik, je přes deset let. U kolegů se mu dostává poklon za mimořádnou sílu. Kolegové tvrdí, že utáhne i kamión.
Pavel Kutschka, šéfmechanik vozu Jana Kopeckého
Pracuje ve Škoda Motorsport už skoro 20 let. Je absolventem mladoboleslavské automobilní průmyslovky. Původně se věnoval atletice, ale posledních 20 let žije jen rally. V týmu začal jako mechanik, záhy se specializoval na tlumiče, až se vypracoval na šéfmechanika vozu.
Jaromír Jiřík, týmový lékař a kondiční trenér
Byl deset let členem motocyklové reprezentace ČSSR v enduru. Od roku 1999 závodil na okruzích. Jednou z jeho zálib jsou bojová umění. V minulosti spolupracoval kupříkladu s Helenou Sukovou či Martinou Hingisovou. Právě jeho přítomnost v týmu Škoda Motorsport je jednou z nejzásadnějších změn ve srovnání s minulou érou, kdy tato pozice vůbec neexistovala. Má na starosti kondiční přípravu jezdců, sestavování jídelníčku a životosprávu jezdců.
Karel Pokorný, mluvčí týmu
Ve Škodě pracuje deset let. Stará se o sportovní sponzoring a motorsport. Od začátku projektu má na starost prezentaci projektu Fabia S2000. Je vášnivý a všestranný sportovec, milovník hokeje. Někdy impulsivní, ale vždy s obrovským zájmem o věc.