Rubriky:

Motorsport

S Jágrem na autě chytil Kresta druhou mízu

31. července 2010 08:25 - JYVÄSKYLÄ

Byl prvním Čechem v továrním týmu v novodobé historii automobilových soutěží. U Fordu plnil závodní pilot Roman Kresta v roce 2005 roli týmové dvojky za Finem Gardemeistrem. Tehdy startoval poprvé ve Finské rallye. Nyní se na sever Evropy vrátil. Pilotuje Mitsubishi Lancer Evo IX. „Ale nehledejte pojítko v tom, že jde o šedesátý ročník, u něhož jsem nechtěl chybět. Závod beru jako odměnu a relax od dřiny v domácím šampionátu,“ prohlásil v rozhovoru pro Sport.cz a ČTK čtyřiatřicetiletý borec pocházející z Luhačovic, který současně řídí Kresta racing tým.

 

Zdeněk Sluka

Vaší hlavní náplní v letošní sezóně je český šampionát, v němž stále myslíte na titul. Jak berete start ve Finské rallye?

Jde jen o zpestření a odměnu za přípravu aut doma v rámci našeho týmu. Užívám si závod plnými doušky. Nejedu pod žádným tlakem, nejsem ve stresu. Vždyť my jsme měli Mitsubishi připravené už měsíc, ale nebyl čas ho otestovat. Učinili jsme tak až přímo ve Finsku při pondělním oficiálním testu produkčních vozů.

Kolik jste tedy najel s Mitsubishi kilometrů na šotolině před ostrým startem?

Třicet. Vážně! Je to paradox, ale já startuji ve Finsku teprve podruhé v kariéře. Byl jsem zde mnohokrát jako pilot Škody trénovat, ale s výjimkou startu pro Ford v sezóně 2005 jsem tu nikdy nejel. A s Lancerem jsem zase v životě nejel na šotolině, takže v tomhle směru zažívám premiéru.

Takže žádné ambice? Žádná předsevzetí a plány, s kým se budete měřit?

Vůbec ne! Ve startovní listině bylo na začátku tolik vozů, že jsem prostě neřešil, s kým bych se měl měřit. Vždyť my jsme ani nemohli z nařízení organizátorů absolvovat čtvrteční shake-down, při němž bychom si auto vyzkoušeli. Ale nad absencí v oficiálním posledním tréninku jsem neplakal. Alespoň jsem se vyspal. Byl jsem v posteli do půl dvanácté, a pak ještě do půl třetí. Já si nepřijel něco dokazovat.

Roman Kresta s vozem Mitsubishi Lancer na trati Finské rallye.Roman Kresta s vozem Mitsubishi Lancer na trati Finské rallye.foto: Zdeněk Sluka

Ale proč tedy ve Finsku startujete? Nehnala vás touha zapsat se do statistik při jubilejním šedesátém ročníku slavné soutěže?

Ani náhodou. Když jsme náš start plánovali, tohle nás vůbec nenapadlo. Omezili jsme sprint rallye na domácí scéně a použili ušetřené peníze pro starty v mistrovství světa. Začátkem roku jsme byli ve Švédsku, kde nás vyřadil přívod paliva. Nyní absolvujeme Finsko. A není vyloučeno, že zvládneme ještě jednu světovou rallye. Prostě je lepší jet pár závodů v mistrovství světa, než se jen omezit na domácí scénu. Zvláště, když máme vlastní auto a tudíž vlastně jedeme pouze za náklady.

Takže se jen projedete zřejmě nejslavnější tratí v mistrovství světa?

Já přece neříkám, že jsme přijeli na výlet. Ale mám k Finsku pokornější přístup. Zdejší tratě jsou mnohem techničtější než třeba před pěti lety. Tehdy se od začátku do cíle jela neuvěřitelná střelba. Neříkám, že nyní je soutěž pomalejší. Rozhodně není. Ale prostě je tu mnohem více míst, kde je třeba jet hlavou, protože zkoušky jsou vybrané na užších cestách.

Pořadatelé vám přidělili číslo 68, které ve vašem oblíbeném hokeji nosí Jaromír Jágr.

To je paráda! Jsem rád, že mám zrovna takové startovní číslo. Jágr je jedinečný, fantastický. Vůbec bych se nezlobil, kdybych si na trati Finské rallye vedl stejně jako on na ledě.

Hokej sám příležitostně hrajete. Obdivujete Jágra hodně?

Viděl jsem ho hrát na mistrovství světa. A byl excelentní. Jako když chytil druhou mízu. A já se cítím stejně. Tak jako v českém šampionátu v letošní sezóně jsem už dlouho nejel. Doufám, že ukážu oprávněnost mít na autě takové číslo.

Radek Malina, Právo

Zrušit


Časová osa: Motorsport

Filtr článků - Motorsport