Hlavní obsah

Lopraise museli v autě přivázat

ELISTA/PRAHA

Problémy s navigací a bezpečnostními pásy zkomplikovaly posádce Aleše Lopraise čtvrteční 6. etapu dálkové Silk Way Rally. „Nakonec mě musel Milan Holáň přikurtovat do sedačky zajišťovacími pásy, abych nevyletěl oknem, a pak mě musel v cíli vysvobodit,“ popsal Aleš Loprais nepříjemnou situaci pro Právo a Sport.cz, když byl v cíli etapy klasifikován jako třetí mezi kamióny.

Foto: www.loprais.cz

Aleš Loprais

Článek

Na 394 km dlouhém úseku mezi Astrachaní a Elistou si to rozdával Loprais především s Němcem Franzem Echterem, který řídí kamión MAN. „Pětkrát jsme ho předjeli, protože naše auto funguje skvěle. Bohužel jsme opět chybovali v navigaci a on se před nás znovu dostával. Při posledním pokusu o jeho předjetí nám v rychlosti 140 km/h praskla pneumatika. Výměna nás stála další drahocenné minuty, takže jsme dojeli sice třetí, ale za Echterem,“ posteskl si Loprais.

To ale nebyl jediný problém, který mu ztěžoval boj o přední umístění. „Při středeční rozbíječské etapě se poškodil mechanismus bezpečnostních pásů u řidiče. Dvacetkrát jsem musel zastavit a znovu je zapnout. Zkusil jsem to chvilku bez nich, ale to nešlo, to bych vyletěl z kabiny. Tak mě mechanik a druhý řidič Milan Holáň přikurtoval napevno zajišťovacími pásy. Udělal to perfektně, bez jeho pomoci bych se v cíli ze sedačky sám nedostal. Hned jsme také šly pro nové pásy od jiného výrobce,“ dodal Loprais.

Do čela kategorie kamiónů se dostal Rus Eduard Nikolajev s továrním Kamazem. Další posádky, včetně dosud vedoucího dua Kabirov - Čagin, měly problémy. Do konce zbývají dvě etapy a Lopraisova ztráta na třetí ppříčku už narostla na tři čtvrtě hodiny.

V kategorii osobních automobilů vede stále Španěl Carlos Sainz, který ve čtvrtek prohrál etapu s týmovým kolegou Katařanem Nasserem Al Attijou. Jihoafričan Giniel De Villiers, který ve středu těžce havaroval a musel odstoupit, je zdravotně v pořádku a míří domů. Na trati se stále pohybuje i česká Toyota Land Cruiser Petera Mikuly. Do cíle etap však dojíždí pokaždé s velkou ztrátou, která se i s penalizací blíží celkově dvaceti hodinám. Ve výsledcích etap se proto objevuje až pozdě v noci.

Výsledky 6. etapy (Astrrachaň-Elista, 394 km RZ) - kamióny: 1. Nikolajev (Rus. Kamaz) 4:20:13 h., 2. Echter (Něm., MAN) +7:57 min., ...3. Loprais (ČR, Tatra) +35:06, celkově: 1. Nikolajev 19:10:29, 2. Kabirov +33:03, 3. Čagin (oba Rus., Kamaz) +43:36, ...5. Loprais +1:30:19.

Osobní automobily: 1. Al Attija (Kat.) 3:44:35, 2. Miller (USA) +1:01, 3. Sainz (Šp., vš. VW) +2:53, celkově: 1. Sainz 16:32:04, 2. Al Attija +12:48, 3. Miller +39:22.

Reklama

Související témata:
  Velká cena Číny - kvalifikace na sprint dnes 09 : 30
20240419T09 : 30:00+0200
Velká cena Číny - kvalifikace na sprint
Velká cena Číny - kvalifikace na sprint
Velká cena Číny - kvalifikace na sprint