Hlavní obsah

Matějovský útočí: S Leonem na zlato, s Audi chce stříbro

HRADEC KRÁLOVÉ

Královéhradecký automobilový jezdec Michal Matějovský má báječně rozjetou sezónu. Bojuje na třech frontách a na všech útočí v celkovém pořadí na stupně vítězů. „Zatím opravdu mohu být spokojený, i když s audi se pořád především učím,“ řekl pro Sport.cz pětadvacetiletý jezdec, který má ve své sbírce i domácí mistrovské tituly.

Foto: www.matejovsky.cz

Michal Matějovský s vozem Seat Leon

Článek

V týmu Seat Sport Slovakia se střídají se slovenským pilotem Vlado Hybáčkem za volantem Seatu Leon SC TDi v závodech Mezinárodního mistrovství ČR a zóně Střední Evropa FIA. Neomylně míří za obhajobou domácího titulu. V posledním závodě na Slovensku jim vypověděl službu motor, ale to je prý v útoku na nejvyšší příčky nezastaví.

„Bohužel vše začalo už v tréninkových jízdách a kvalifikaci, kterou jsme sice dokončili, ale nepodařilo se nám zajet dobrý výsledek. Mechanici se snažili problémy na motoru odstranit. Do dvouhodinového vytrvalostního závodu pak nastupoval Vlado, kterého jsem po hodině střídal. Problémy však stále pokračovaly a vedly až k odstoupení ze závodu.“ řekl zklamaně po závodě na okruhu v Potoni Michal Matějovský.

Na náladě jim to rozhodně neubralo. Vítězný reparát chtějí v cestě za obhajobou titulu udělat už první srpnový víkend na okruhu v Mostě. Poté je čeká ještě šest převážně zónových závodů. Koncem září v Brně pak uzavřou domácí sezónu. „Tým funguje perfektně, auto máme výborné, takže si s Vladem nemůžeme klást jiné, než ty nejvyšší cíle, i když v automobilovém sportu jsou jakékoliv prognózy hodně ošidné,“ dodal zkušený jezdec.

Druhou Matějovského doménou jsou sprinty v rámci Mezinárodního mistrovství ČR s vozem Audi A4 DTM týmu BRT v nejprestižnější kategorii v rámci Divize 4. Po polovině sezóny je druhý se 78 body. Vede Tomáš Kostka s Mercedesem Benz C DTM s plným počtem 150 b. I když jsou největšími soupeři, hodně spolupracují.

Michal Matějovský s vozem Audifoto: www.matejovsky.cz

„Moje návyky z plechových aut jsou vzhledem k obrovské síle a výkonu Audi k ničemu. S tímhle plnokrevným závoďákem musím zacházet úplně jinak, než s Leonem. V první sezóně se za volantem tohoto vozu pořád učím. Tomáš Kostka pro mne znamená veliké plus, protože tady nejde o žádnou závodnickou rivalitu, ale výbornou spolupráci, kdy se Tomáš se mnou dělí o své bohaté zkušenosti s technikou DTM,“ uvedl Michal Matějovský s tím, že mu ani přesedání z auta do auta během závodního víkendu nedělá problém.

„Je to zvyk, není problém se v hlavě rychle přeorientovat na jiné auto,“ tvrdí pilot. Do konce sezóny zbývají 5. - 7. 8. závod v Mostě, poté 23. - 25. 9. Podzimní cena v Brně. V půlce října se pojede tradiční Epilog rovněž na Masarykově okruhu.

Reklama