Rubriky:

Motorsport

Koloc končí v týmu Buggyra

19. listopadu 2003 11:46 - PRAHA

Martin Koloc ze zdravotních důvodů dočasně opustí post šéfa české stáje Buggyra, která během posledních dvou let kralovala Evropskému poháru tahačů v kategorii Super Race Truck. V úterý to oznámil prostřednictvím mluvčího týmu Martina Pouvy.

 

internet

"Nepravidelné pracovní výpadky jsem dlouho považoval za dočasné, ale ukázalo se, že nejsem schopen podílet se aktivně na vedení týmu. Na doporučení lékařů se proto budu věnovat několik měsíců sám sobě, svému zdraví," uvádí v prohlášení bývalý dvojnásobný evropský šampión.

Na jak dlouhou dobu bude stát mimo vedení týmu, však neupřesnil. Nicméně je přesvědčen, že jeho dočasný odchod do ústraní nebude mít na chod stáje žádný negativní dopad. "O budoucnost Buggyry se nebojím. V čele jsou dostatečně zkušení lidé. Vše by proto mělo fungovat bez problémů. Moje jméno bude jakousi garancí," vzkazuje Koloc.

Jeho místo nezaujme nikdo, pravomoci si mezi sebe rozdělí několik manažerů, kteří se na fungování stáje podíleli už nyní. Koloc žije v Dubaji, brzy se však s částí týmu sídlícího v Roudnici nad Labem setká.

Expedice Praha - Dubaj

Už ve středu ráno z Kavčích hor vyrazí skupina jedenácti lidí na expedici Praha - Dubaj. Do cílového města by kolona po putování přes sedm zemí s dvěma závodními buggyrami a doprovodným vozem měla dorazit 5. prosince.

"Posledním bezpečným územím bude Turecko, pak nás čeká několik velmi dobrodružných lokalit. Plán cesty je daný, máme i pět zastávek na ambasádách, ale mohou nastat neočekávané problémy. Zejména s papírováním při přejezdu hranic. Není jednoduché vyjednat možnost průjezdů," řekl vedoucí výpravy a sportovní ředitel Buggyry Jan Kalivoda.

Padne hranice 300 km/h?

Cílem expedice je připravit se na 7. ročník dubajského autosalónu, který startuje 11. prosince. Závodní vozy se však nebudou vracet zpět do Česka ihned, ale až v polovině února. Jedenáctý den druhého měsíce nadcházejícího roku je totiž do Dubaje naplánován pokus o překonání rekordu se závodním tahačem Buggyra. Dosavadní maximum je 226 km/h.

"Už se pilně připravujeme na letišti v Odoleně Vodě. Jenže plocha je dlouhá jen čtyři kilometry, což je málo. Navíc je hodně hrbolatá, což způsobuje řadu problémů. Ale i tak jsme se dostali na rychlost dvou set osmdesáti kilometrů za hodinu," uvedl David Vršecký, pilot Buggyry a třetí v konečném pořadí minulého ročníku Evropského poháru.

Stroj bude mít při pokusu o rekord upravený motor, změn se dočká i převodovka. "Měli bychom mít k dispozici desetikilometrový úsek dálnice. Chceme se pokusit pokořit hranici tří set kilometrů," doplnil Vršecký, který se o zápis do Guinnessovy knihy rekordů pokusí.

Radek Malina, Právo

Zrušit


Časová osa: Motorsport

Filtr článků - Motorsport