Rubriky:

Motorsport

Janiš půjde ve stopách Schumachera

25. března 2004 11:35 - PRAHA

Přípravy na vstup dalšího českého jezdce do seriálu formule 1 se prozatím odkládají, Jaroslav Janiš letos nepojede ani mistrovství formule 3000. Jeho manažer Antonín Charouz rozhodl, že bude pro mladého pilota prospěšnější otrkat se v závodech cestovních vozů. Stejně kdysi začínal například Michael Schumacher. Charouz další plány s Janišem prozradil v rozhovoru pro deník Právo.

 

BPA

Jak bude letos vypadat sezóna Jaroslava Janiše?
Před sezónou vůbec nebylo jasné, zda vůbec a na jaké úrovni se pojede F3000. Jarek měl problém, že nikdy v životě pořádně netestoval, což se projevilo naplno právě v F3000. Jezdil výborně, ale když měl zajet dobrý čas na nových pneumatikách, nedokázal to. Nikdo ho to nenaučil.

Když jsem to konzultoval s několika odborníky, řekli mi, že ve formulích se málo testuje a abych udělal to, co například kdysi manažer Weber se Schumacherem. Rok nebo dvě sezóny by měl jezdit závody cestovních vozů, kde se testuje na úplně jiné úrovni a velmi často. Přemýšlel jsem o tom, a když přišla nabídka od Mercedesu z kategorie těch, které se neodmítají, navíc za nejasné situace kolem F3000, přijali jsme ji a Janiš pojede prestižní německý seriál DTM.

Za první dva testovací dny toho najel víc než za dosavadní závodění. Je velmi spokojený a v této sezóně v jiném seriálu startovat nebude. Pouze pokud to bude časově možné, jel by se mnou s mercedesem nějaký závod domácího okruhového mistrovství. Určitě to není jeho konec ve formulích, spíš naopak.

Kdy by se do formulí vrátil?
Uvidíme, jaká bude situace po této sezóně. Možná v DTM vydrží i tu příští. Hodně sázím na spojení s Mercedesem. Pokud se tu prosadí, cesta do formulí bude podle mne snazší. Nebudu ale spekulovat, zda by tudy vedla přímo i cesta do formule 1. Mercedes si však nepřál, aby byl testovacím jezdcem v nějakém týmu F1, takže jsme ani neuvažovali o něčem takovém jako loni, kdy testoval u týmu Jordan.

V jakém týmu DTM pojede?
Ve špičkovém týmu bývalého mistra světa F1 Keke Rosberga a možná se nebude o tým s nikým dělit, což by bylo pro něj to nejlepší.

Tomáš Enge měl jet tuto sezónu rallye. Najednou se vrací do F3000, co bylo příčinou této změny?
Kdyby smluvní podmínky fungovaly, jak bylo dohodnuto, určitě by jel rallye. Dál důvody změny komentovat nechci, protože jsme se na tom s panem Hrdinkou dohodli a já úmluvu nebudu porušovat.

V případě Janiše jste ale uvedl, že vzhledem k nejisté situaci kolem F3000 jste přijal nabídku na starty v DTM...
Ano, ale také jsem řekl, že nabídka od Mercedesu byla z těch, které se neodmítají, a pro Janišův další vývoj velmi přínosná. Situace kolem Tomáše Engeho je jiná, změnila se také později. Nyní už je kolem F3000 v podstatě všechno jasné. Enge pojede v týmu Ma-com Dark Dog Charouz, který pojede pod českou licencí.

Už jste naznačil, že pojedete domácí mistrovství s mercedesem. Chystáte další aktivity kolem automobilových závodů v České republice?
V podstatě ne, protože kromě Fiesta cupu a Formule Ford se naše agentura v nové podobě na žádném poháru ani mistrovství nepodílí. Když jsme je prostřednictvím agentury BPA finančně podporovali a organizovali, pořád jsme byli jen kritizováni. Proto jsme od těchto aktivit odstoupili a teď ti samí lidé zase říkají, že je to špatně, že když to dělala BPA, tak to bylo lepší. Na to platí hezké české přísloví: Házet perly, víte komu, se nevyplácí. BPA naopak pořádá letos závod DTM v Brně 17. až 19. září. Děláme také ve spolupráci s TV Prima a Sport plus přenosy z F1, DTM, BMW cup a F3.

Karel Felt, Sport.cz, Právo

Zrušit