Článek
Desetidílná soutěž, která odstartuje v Assenu a uzavře se koncem října v Le Mans, slibuje obrovskou konkurenci především v nižší kategorii, která je založena na sériových modelech. Také letos se počítá, že se na start prvního závodu do Nizozemska přijede představit na pětadvacet vozů. Na rozdíl od loňského roku, kdy Vojtíšek s renaultem jen paběrkoval, by mohl být český otisk v soutěži znatelnější.
Ale o ataky na medailové pozice by se měl starat nejen 'Frankie', jak se zkušenému matadorovi přezdívá, ale možná i Lacko. Ten v loňské sezoně ještě jezdil ve vyšší kategorii se speciálem Tatra a často dotíral na nejlepší vozy. Jeho slibný jezdecký talent by se mohl v nabité konkurenci znovu rozvinout. Letos usedne za volant manu.
O tom, že v divizi Super Race Truck budou znovu vládnout tahače z roudnické stáje Buggyra, už nikdo nepochybuje. A nic na tom nemění ani fakt, že na startu bude chybět dvojnásobný šampión z předchozích let Gerd Körber, který letošní ročník vynechá.
O to větší naději však bude mít český závodník David Vršecký, který loni skončil na bronzovém stupni a dokázal vyhrát svou první Velkou cenu. Jeho prestiž ještě zesílila poté, co v únoru překonal na upravené buggyře světový rychlostní rekord, a zlepšující se jezdecké vlastnosti by měl prokázat i na okruzích.
Program EP tahačů v roce 2004 | |
4. dubna | Assen (Nizozemsko) |
17. dubna | Catalunya (Španělsko) |
16. května | Misano (Itálie) |
20. června | Nogaro (Francie) |
11. července | Nürburgring (Německo) |
1. srpna | Alastaro (Finsko) |
29. srpna | Most |
19. září | Zolder (Belgie) |
3. října | Jarama (Španělsko) |
24. října | Le Mans (Francie) |