Článek
"Až na start jsem s celým závodem spokojený," řekl Janiš po prvním závodě v seriálu DTM. Start mu zkomplikovaly nečistoty na trati na startovním roštu. Opatrný start skončil zhasnutým motorem. "Také jsem neviděl na startovní světla a to mi také nepomohlo," popsal startovní potíže.
Celkové 13. místo a nejlepší umístění mezi juniorskými piloty mercedesu mu podle jeho mínění umožnilo udržování dobrého tempa. "Kolo za kolem jsem bojoval a užíval si soubojů s ostatními jezdci," řekl. Jako nejlepší duel vyhodnotil souboj s Markusem Winkelhockem.
"Byl jsem o dost rychlejší, ale jel dobrou defenzivní stopu. Nakonec jsem ho předjel, naše vozy se lehce dotkly, ale to je v této sérii normální," řekl Janiš. Kladného hodnocení se Janišova premiéře dostalo i z úst jeho manažera Antonína Charouze, který si je jistý, že příští závod zvládne lépe.
Šéf týmu Rosberg Arno Zensen ohodnotil jeho výkon jako dobře odvedenou práci. "Jel rychle a bez chyb, takže jsme spokojení," dodal s tím, že pořád je zde prostor pro zlepšení.
Oslavy i smutek
Rozporuplné pocity musely po nedělním klání panovat u týmu HWA, jehož piloti jezdí s novými AMG Mercedesy třídy C. Dva jezdci totiž dosáhli na nejvyšší mety, zatímco další dva měli velkou smůlu. Úspěch slavil Gary Paffett, který dojel na prvním místě. "Víkend byl perfektní a závod byl neuvěřitelný," nechal se slyšet spokojený Brit.
Důvod k radosti měl i Nizozemec Christijan Albers, který vybojoval druhou příčku. Podle jeho mínění uspěchal druhou zastávku v boxech, což mělo za následek, že nemohl v závěrečném finiši zaútočit na Paffetta.
Naopak plný smůly byl nedělní závod, který na Hockenheimringu sledovalo téměř 120 tisíc diváků, pro obhájce loňského titulu Němce Bernda Schneidera a Francouze Jeana Alesiho. Schneiderův vůz se v úvodu dostal dvakrát do kontaktu s vozem soupeře. Nejprve s Kristensenem a následně Ekströmem.
Šest kol před koncem ho však první příčku stálo prasklé rameno, které poškodil při další předchozí srážce s Tomczykem. "Vše bylo v pořádku až do osudného okamžiku šest kol před koncem," řekl Schneider. "Mám obavy, abych tyto ztracené body nepostrádal na konci sezóny," dodal.
Francouz Alesi si v sobotní kvalifikaci vybojoval pole position a měl tak ideální možnost v závodě bodovat. Od počátku se držel na prvním místě, které si udržel i po první zastávce v boxech. Pak však přišly problémy s podvozkem. "Auto bylo celý víkend perfektní. Naneštěstí se v neděli něco pokazilo na podvozku a musel jsem odstoupit," řekl zklamaný jezdec.
Kalendář DTM 2004 | ||
Datum | Země | Místo |
16. - 18.4. | Německo | Hockenheimring |
30.4. - 2.5. | Portugalsko | Estoril |
14.5. - 16.5. | Itálie | DTM Adria Int. Raceway |
4.6. - 6.6 | Německo | EuroSpeedway Lausitz |
25.6. - 27.6. | Německo | Norisring |
30.7. - 1.8. | Německo | Nürburgring |
6.8. - 8.8. | Německo | Motopark Oschersleben |
3.9. - 5.9. | Nizozemí | Zandvoort |
17.9. - 19.9. | Česko | Brno |
1.10. - 3.10. | Německo | Hockenheimring |