Článek
"Byl to obtížný závod a jsem dost zklamaný. Hned po startu do mě najel Stefan Mücke, jako bych tam vůbec nebyl! Kontakt poškodil příď vozu, přišel jsem o jedno křidýlko, což znamenalo ztrátu přítlaku. To vedlo k nedotáčivosti a vůz se těžko řídil," postěžoval si po závodu Janiš.
"Snažil jsem se udržet kontakt se skupinou vozů přede mnou, ale s rozhozeným vyvážením to nebylo možné. Někdo do mě potom najel zezadu a vytlačil mě, tím jsem ztratil několik míst. Po celý závod jsem jel tak rychle, jak to jenom šlo a nedotáčivost jsem se snažil potlačit přehřátím zadních pneumatik, což pomohlo," líčil jezdec týmu Sonax Darg Dog AMG-Mercedes.
"Nebyl to nejlepší závod, ale aspoň jsem tentokrát dojel do cíle. Tým odvedl při zastávkách dobrou práci a doufám, že příště dosáhneme lepšího výsledku," neztrácí optimismus dvacetiletý závodník.
Ekström vedení neudržel
Vedení v dramatickém závodu se záhy po startu ujal Mattias Ekström, který se na první místo prodral na úkor Christijana Alberse startujícího z pole position. Ten navíc svou stíhací jízdu ukončil ve druhém kole po vyjetí z tratě a v závodu pokračoval se ztrátou na třetím místě.
Hlavním Ekströmovým pronásledovatelem se tak stal Paffett a postupem času bylo jasné, že o vítězství se rozhodne právě mezi touto dvojicí. Ekström dlouho odolával, po poslední zastávce v boxech ale útok britského pilota neustál. Paffett si jako první jezdec seriálu letos dojel pro druhé vítězství, Ekström v závěru závodu uhájil druhou pozici před dotírajícím Albersem.
Další díl seriálu německého mistrovství je na programu 25. - 27. června na Norisringu.
DTM - Lausitzring (37 kol/167,758 km) | |
1. Paffett (Brit./AMG-Mercedes) | 1:02:48,388 |
2. Ekström (Švéd./Audi A4 DTM) | + 1,160 |
3. Albers (Niz./AMG-Mercedes) | + 1,468 |
4. Schneider (Něm./AMG-Mercedes) | + 2,391 |
5. Aiello (Fr./Opel Vectra GTS V8) | + 5,656 |
6. Alesi (Fr./AMG-Mercedes) | + 6,920 |
7. Scheider (Něm./Opel Vectra GTS V8) | + 20,386 |
8. Pirro (It./Audi A4 DTM) | + 29,785 |
9. Fässler (Švýc./Opel Vectra GTS V8) | + 35,248 |
10. Reuter (Něm./Opel Vectra GTS V8) | + 35,650 |
... | |
17. Janiš (ČR/AMG-Mercedes) | + 1:09,218 |
Pozn. Janiš startuje s vozem loňské specifikace | |
Průběžné pořadí seriálu | |
Jezdci | |
1. Ekström (Švéd./Audi A4 DTM) | 34 bodů |
Albers (Niz./AMG-Mercedes) | . |
3. Paffett (Brit./AMG-Mercedes) | 15 |
4. Alesi (Fr./AMG-Mercedes) | 12 |
5. Tomczyk (Něm./Audi A4 DTM) | 11 |
Týmy | |
1. Audi Sport Team (Ekström, Tomczyk) | 45 bodů |
2. Vodafone/Daimler Chrysler Bank (Schneider, Albers) | 44 |
3. C-Klasse AMG-Mercedes (Paffett, Alesi) | 27 |
Značky | |
1. Mercedes-Benz | 73 bodů |
2. Audi | 60 |
3. Opel | 23 |
Kalendář DTM 2004 | ||
Datum | Země | Místo |
16. - 18.4. | Německo | Hockenheimring |
30.4. - 2.5. | Portugalsko | Estoril |
14.5. - 16.5. | Itálie | DTM Adria Int. Raceway |
4.6. - 6.6 | Německo | EuroSpeedway Lausitz |
25.6. - 27.6. | Německo | Norisring |
30.7. - 1.8. | Německo | Nürburgring |
6.8. - 8.8. | Německo | Motopark Oschersleben |
3.9. - 5.9. | Nizozemí | Zandvoort |
17.9. - 19.9. | Česko | Brno |
1.10. - 3.10. | Německo | Hockenheimring |