Rubriky:

Motorsport

Matějovského tým útočí na několik trofejí

9. září 2004 12:42 - PRAHA

V roce 2001 získal Stanislav Matějovský s Tatrou titul evropského šampióna v závodech tahačů na okruzích. Nyní vede jednu z největších českých automobilových stájí Český Telecom Prima Team. O vítězství s tahačem nyní bojuje jeho nástupce, jeden z největších domácích jezdeckých talentů, teprve devatenáctiletý Adam Lacko.

 

PRÁVO

Lacko jede s vozem MAN, a navíc v silně obsazené kategorii Race Truck. Po dvou smolných závodech zaútočil Lacko o posledním srpnovém víkendu v Mostě a vyhrál. "Byl to skvělý závod a Adam dokázal kvality. Do konce seriálu zbývají tři Velké ceny a stále má velmi reálnou šanci na celkově druhé místo. O prvním nechceme spekulovat, to by si měl pohlídat zkušený Angličan Oliver," nabídl svůj pohled na situaci Stanislav Matějovský.

Popere se o každý bod

Před Lackem je momentálně ještě Němec Bernau a za ním další hvězda truckové scény Rakušan Allgäuer, z jehož dílen má Lacko svůj tahač. "Bude to velice těžké, ale věřím, že Adam se popere o každý bod. Do téhle sezóny jsme šli s cílem, aby se seznámil s novou, mnohem náročnější kategorií i novým autem.

Řekli jsme si, že třetí místo by bylo skvělé, ale třeba ani čtvrtá celková příčka nemusí být podle vývoje situace špatná. Adam se několikrát dostal na stupně vítězů, vede si už jako skutečný matador, i když se v Německu poměrně vážně zranil a ještě v Mostě jel s dlahou. Pro příští sezónu určitě budeme hovořit o útoku na titul. Jdeme krok za krokem, ale musíme si klást nejvyšší cíle," zdůraznil Matějovský.

Syn se potatil

Radost mu dělá i syn Michal, který startuje v prestižním domácím seriálu ČP Škoda Octavia cup. "Také on o posledním srpnovém víkendu vyhrál hlavní závod, takže to byl letos nejhezčí víkend týmu. Zatím je syn celkově čtvrtý, ale dokázal se letos probojovat do absolutní domácí špičky. Zbývá sice poslední podnik, kterým bude v závěru září Podzimní cena Brna, ale Michal chce útočit na třetí příčku. Před svým prvním vítězstvím se vsadil s hlavním mechanikem, že když prohraje, půjde dohola, pokud vyhraje, přijde mechanik o svůj knír. Pro Michala to dopadlo dobře," liboval si otec s tím, že by rád s týmem zůstal v tomto seriálu i v příští sezóně.

Tým má v domácím okruhovém šampionátu ještě Alfu Romeo a zastoupen je i v závodech motokár. "Není to jednoduché udržet takový tým na úrovni, ale máme dobré partnery. Sám už na závodění jen vzpomínám," praví Matějovský a očima přejede operovanou ruku po kolizi v Německu, kdy se s tatrou chtěl jen svézt v závodech Super Race Trucků. Zatímco tatra už je v pořádku a k vidění bude o víkendu v Hradci Králové při Truck Testech, Matějovský má v zápěstí šroub a ještě pár měsíců mu v pravé ruce vydrží.

Do závodění nemluví

"Chtěl jsem si to zkusit, zavzpomínat za volantem," pokrčí rameny bývalý mistr Evropy a několikanásobný mistr republiky. Mladým jezdcům už do závodění prý nemluví...

"Synovi nemohu, protože s octavií jsem nikdy nejel. Naposledy jsem s osobním autem závodil před dvanácti lety. Trucky šly tak dopředu, že se vše kontroluje podle telemetrie, a proti ní nemá pohled z tribuny šanci. Ale mně to nevadí, nemám rádoby moudré rady sám rád. Vedení týmu a zajišťování zázemí mi zabere dost času a na naše jezdce se rád dívám," přiznal Matějovský.

Karel Felt, Sport.cz, Právo

Zrušit


Časová osa: Motorsport

Filtr článků - Motorsport