Hlavní obsah

Buggyra plánuje další útok na světový rekord

Známí jezdci ve zcela novém voze. Závodní tým Buggyra pojede v Evropském poháru tahačů v divizi Race trucks, prestižní kategorie Super Race trucks byla po loňské sezóně zrušena. Roudnická stáj se chce vedle snahy o co nejlepší umístění v letošním roce pokusit i o další atak na světový rychlostní rekord.

Foto: Buggyra

Závodní tahač Buggyra na archivním snímku

Článek

Závodní prototyp Freightliner během zimní pauzy doznal posledních změn a do desetidílného seriálu Evropského poháru vstoupí s názvem Buggyra MK-R01. Změnila se i barva vozu: zatímco loni byl k vidění černý kamion, od nové sezony se vrátí k tradičním modrým barvám týmu.

Přechod do nižší divize znamená pro roudnickou závodní stáj nejen zásadní změny v technologii vozu, ale také návrat k osvědčené dvojici závodníků. Vedle tradičního pilota Davida Vršeckého se k Buggyře vrací Němec Gerd Körber, který za jejím volantem vyhrál už dva ročníky evropského šampionátu.

Finanční ředitel Buggyry Martin Landsdorf na dnešní tiskové konferenci uvedl, že připraven je také třetí závodní speciál. "Počítáme, že by se objevil na čtyřech závodech včetně Mostu. Jméno pilota sice zatím neznáme, ale není vyloučeno, že by alespoň na některý z nich by jím mohl být Adam Lacko," naznačil Landsdorf, že vyjednávání s nejmladším českým truckerem není u konce.

Testy dopadly dobře

O množství kvalitních soupeřů ale v Buggyře nemusejí mít strach. Na startovní listině je 44 jmen a Roudničtí jsou i opatrnější při plánování výkonnostních cílů. V celkovém pořadí budou prý spokojeni s umístěním jednoho pilota do třetího místa.

"Na rozdíl od suprů budou častěji rozhodovat případné kolize," míní technický ředitel Mario Kress, který před časem převzal řízení týmu po definitivním odchodu jeho zakladatele Martina Koloce do Spojených arabských emirátů.

Zatím nikdo netuší, co zbrusu nový vůz dokáže. Nedávné testování v Německu dopadlo sice dobře, ale až závody v širokém poli soupeřů budou skutečnou prověrkou jeho schopností. "My naším vozům ale věříme. Myslíme si, že jsou nejméně stejně dobré jako u ostatních, navíc máme lepší jezdce," řekl Kress.

Vršecký překonával potíže

Hodně si tým slibuje od Vršeckého, který podle všeho bude dvojkou za zkušeným Körberem, ale v jezdeckém umění se mu už hodně přiblížil. Přechod na nový vůz mu prý ale chvíli dělal potíže. "V suprech jsem musel brzdit jinou nohou, vůz musí najíždět do jiné stopy, i dalších změn je celá řada," řekl devětadvacetiletý Vršecký.

Právě on se bude znovu pokoušet o překonání světového rekordu, který vytvořil před rokem v Dubaji. Tehdy se na dálnici uprostřed arabské pouště řítil s tahačem rychlostí 281 km/h. Na letošní léto Buggyra plánuje další rekordní útok, tentokrát prý v Česku.

Vedení týmu však stále ještě hledá ideální místo, na němž by bylo možné pokus uskutečnit. Jednou z uvažovaných možností je například dálnice na Poděbrady. "Rekordní pokus je samozřejmě hodně nebezpečný, ale výzva překonat třísetkilometrovou hranici je obrovská," prohlásil Vršecký.

Reklama

Související témata: