Hlavní obsah

Häkkinen: Chuť vyhrávat jsem si přinesl i do DTM

PRAHA

Brněnský závod skončil pro nejslavnějšího jezdce DTM Miku Häkkinena zklamáním, protože po defektu pneumatiky brzy vypadl ze hry nejlepších a cílem projel až třináctý. Ještě před startem ale stihl odpovědět na pár otázek...

Foto: internet

Bývalý jezdec F1 Fin Mika Häkkinen

Článek

Jak hodnotíte brněnskou trať? V roce 2001 jsem tu s mercedesem absolvoval několik předváděcích jízd při promoční akci stáje formule 1, jinak jsem v Brně neměl možnost startovat a závodní víkend tu byl něco naprosto jiného. Rádcem se mi tak trochu stal Bernd Schneider, který tady jezdí dost často. Mám od něj pár tipů, především jak vyzrát na profil. Trať se mi zdá hodně nečistá, ale taky obtížná, vyžaduje časté řazení a má i zajímavou kombinaci zatáček, a to se mi líbí.

Myslíte, že dokážete v závodech DTM vítězit, jako jste to uměl ve formuli 1? Na motoristickém sportu je vítězství to nejkrásnější, pro něj to všichni děláme. Minulý závod ve Spa, kde se mi povedlo vyhrát z pole position, ukázal, že jezdecký i technický potenciál na úspěch by tu byl. Nešel jsem do tak prestižního seriálu DTM, abych se díval na jiné na stupních vítězů. V září mi bude sedmatřicet let, ale chuť vítězit jsem si přinesl také do DTM.

Proč jste se vůbec po tříleté pauze vrátil za volant závodního vozu? Už jsem to prostě nemohl vydržet. Chodil jsem doma jako tygr v kleci a hledal vzrušení podobné tomu, co jsem zažíval dvanáct let ve formuli 1. Když byla manželka těhotná s naší dcerou Aine Julie, která se nám narodila před čtyřmi týdny, stále mi říkala, že se musím vrátit na okruh, abych byl konečně klidnější. DTM jsem vzal jako tu správnou výzvu.

Můžete už porovnávat závody cestovních aut na okruzích a formuli 1? Je to úplně jiné, vozy DTM vyžadují odlišný styl jízdy než monoposty F1, vždyť mají rozdílné výkony, zrychlení a především váhu. Taky se závodí na jiných tratích a řekl bych, že ve vyrovnanější konkurenci, ale ne s tak chladným přístupem jako ve formuli. Zvláštností DTM je handicapová zátěž vozů s nejlepšími výsledky, což je právě pro Brno mercedes. Společnými atributy snad mohou být důležitost kvalifikace i dvou pit-stopů, klíčová role pneumatik, a pak preciznost celého týmu. Bez ní nemáte šanci uspět v žádném závodě.

Reklama