Rubriky:

Motorsport

Ferrari slavilo prvenství v závodě FIA GT v Brně

26. června 2005 18:17 - BRNO

Portugalsko-švýcarská posádka Pedro Lamy, Gabriel Gardel s vozem Ferrari 550 Maranello vyhrála v neděli brněnský závod mezinárodního mistrovství FIA vozů Grand Tourismo. Na Masarykově okruhu odkroužili piloti vítězného týmu 83 okruhů průměrnou rychlostí 148,11 kilometru za hodinu.

Při neúčasti Jaroslava Janiše, jehož už v pátečním tréninku zradila převodovka, dopadl z českých jezdců v absolutní klasifikaci nejlépe Antonín Herbeck, jenž skončil společně s Italem Andreou Monterminim na voze Ferrari 575 Maranello GTC v absolutní klasifikaci na desátém místě.

Robert Šenkýř s Italem Lukou Pirrim a Britem Ryanem Hookerem dojeli s vozem Saleen třináctí.

Hned po startu došlo v Brně k dramatické kolizi, když po výjezdu z první zatáčky dostal smyk Ital Andrea Piccini, jehož ferrari se po smyku roztočilo na trati a kolizi už nestačili zabránit Nizozemec Peter Kox v lamborgini a Ital Fabio Babini s maserati, který se pak snažil ještě pokračovat v závodě. Vůz byl ale ndopadl z českých jezdců v absolutní klasifikaci nejlépe Antonín Herbeck, jenž skončil společně s Italem Andreou Monterminim na voze Ferrari 575 Maranello GTC v absolutní klasifikaci na desátém místě. Robert Šenkýř s Italem Lukou Pirrim a Britem Ryanem Hookerem dojeli s vozem Saleen třináctí.atolik poškozen, že v druhém okruhu své snažení vzdal.

V úvodu závodu diktoval tempo nejrychlejší z kvalifikace Rakušan Philip Peter s maserati. Jeho výkon ale postupně ztrácel sílu a ve čtrnáctém okruhu jej na prvním místě vystřídal Francouz Christophe Bouchut na Ferrari 550 Maranello. Ve snaze dohnat ztrátu Peter příliš riskoval a v devatenáctém okruhu vylétl z trati do kačírku. I když se zanedlouho vrátil, propadl se na osmé místo a ztrátu už nedohnal a tým se musel spokojit s celkově šestým místem.

Po pětačtyřiceti minutách se na Masarykův okruh snesl déšť a zhruba po polovině závodu se dostala do čela posádka Lamy, Gardel, která si už udržela vedoucí pozici. "Naším hlavním trumfem byly dokonale připravené pneumatiky. Mohli jsme jet rychle a udržovat si náskok před soupeři," poznamenal Lamy.

V závěru se ještě pokoušel na vedoucí vůz zaútočit Ital Andrea Bertolini s maserati. "Ztratili jsme hodně na začátku závodu, kdy jsme kvůli úpravám vozu těsně před startem vyjížděli až z poslední pozice. Vyhovovala nám ale mokrá trať, na které jsme mohli uplatnit kvality našich pneumatik. Druhé místo je ale vzhledem k vývoji závodu výborným výsledkem," řekl Bertolini.

Šenkýř přebíral od Pirriho vůz po necelé hodině jízdy na třináctém místě a situaci mu komplikovalo zatékání vody do vozu a orosení předního skla. "Pořádně jsem neviděl před sebe, a protože mi někdo ze soupeřů narazil do zrcátka, tak jsem neviděl ani za sebe. Dvakrát jsem musel do boxů, čímž jsem ztratil hodně času," uvedl Šenkýř, kterého necelých čtyřicet minut před koncem závodu vystřídal Hooker.

Dobře si z českých jezdců vedl i Petr Válek, jenž společně s Němcem Wolfgangem Kaufmannem a Rakušanem Manfredem Juraszem obsadil celkově čtrnácté místo a v kategorii GT2 skončil třetí. Právě Válek se v dešti v prostřední části závodu blýskl velmi dobrým výkonem. Stejně zdatně si vedl na domácí trati stálý účastník seriálu Jan Vonka společně s Italem Mauro Casadeiem, kteří skončili patnáctí a čtvrtí v kategorii GT2.

Závod FIA GT - absolutně
1. Lamy, Gardel (Portug./Švýc./Ferrari 550 Maranello) 83 okruhů (průměrná rychlost 148,11 km/hod.), 2. Bertolini, Wendlinger (It./Rak./Maserati) -58,036, 3. Melo, Belloc (Braz./Fr./Ferrari 575 Maranello) -59,863, 4. Kumpen, Longin, Hezemans (Belg./Belg./Niz./Corvette) -1 kolo, 5. Schneider, Bartels (Něm./Maserati) -1 kolo, 6. Peter, Rusinov, Buncombe (Rak./Rus./Brit./Maserati) -1 kolo, ...10. Montermini, Herbeck (It./ČR/Ferrari 575 Maranello) -4 kola, 13. Pirri, Šenkýř, Hooker (It./ČR/Brit./Saleen) -6 kol, 14. Kaufmann, Jurasz, Válek (Něm./Rak./ČR/Porsche 996 GT3) -6 kol, 15. Casadei, Vonka (It./ČR/Porsche 996 GT3) -7 kol.
Mistrovství České republiky
Divize 4:
Tříhodinový vytrvalostní závod: 1. Charouz, Lacko, Vorba (Mercedes Benz DTM) 3:00:51,836 (150,56 km/hod.), 2. Schunk, Hornak (Něm./Porsche GT3) -4 okruhy, 3. Studenič (SR), Venc (ČR/Porsche 996) -5 okruhů.
Sprint (13 okruhů) 1. Charouz (Mercedes Benz DTM) 32:16,279 (130,59 km/hod.), 2. Rosina (SR/Audi A4) -1,502, 3. Studenič (SR (Porsche 996) -19,603.
Divize 3:
První závod (10 okruhů): 1. Palmi (Van Diemen) 22:19,136 (145,24 km/hod.), 2. Chabr (Tomis 99) -10,739, 3. Král (Van Diemen) -12,357.
Druhý závod (10 okruhů): 1. Král 23:08,340, 2. Kout (Fiks 03) -0,493, 3. Samek (Delta 4) -1,095.
Pohár Škoda Octavia:
První závod (13 okruhů): 1. Janák 32:29,778 (129,68 km/hod.), 2. Kopecký jun. -1,353, 3. Jupa -7,909.
Druhý závod: 1. Kopecký 32:20,155 (130,33 km/hod.), 2. Jupa - 5,546, 3. Janák -7,137.

ČTK

Zrušit


Časová osa: Motorsport

Filtr článků - Motorsport