Hlavní obsah

Plán Buggyry: třetí titul a světový rekord

PRAHA

Materiál, který využívá americká vesmírná agentura NASA, má českému závodnímu týmu Buggyra pomoci k třetímu titulu v Evropském poháru tahačů. Ten startuje o nadcházejícím víkendu ve španělské Barceloně. "Pro některé součástky motoru jsme skutečně využili materiály běžné pro potřeby v kosmu," usmívá se tajemně Mario Kress, technický ředitel týmu z Roudnice nad Labem.

Foto: Buggyra

Speciál týmu Buggyra.

Článek

Ten se letos rozhodl nasadit novinku v podobě motoru se dvěma turbodmychadly. "Zvýšilo se rozpětí otáček. Budeme rychleji akcelerovat, nemusíme tolik řadit, což v důsledku přinese cenné vteřinky, a zejména na technických okruzích to bude velká výhoda," přemítá David Vršecký, jeden ze dvou pilotů. Tím druhým je stejně jako loni Němec Gerd Körber.

"Doufáme, že nám tyhle změny v šesté sezóně existence týmu Buggyra přinesou třetí titul," odkrývá plány pro sezónu 2006 Martin Landsdorf, ředitel týmu. Ten se v loňském ročníku poháru musel spokojit s konečným třetím místem Körbera a čtvrtou příčkou Vršeckého. Buggyra však žije ještě jedním velkým snem. V únoru před dvěma lety David Vršecký se závodním speciálem Buggyra vytvořil na dálnici v Dubaji světový rychlostní rekord na tahači, který má hodnotu 281,723 km/h. A roudnický tým už dlouho touží po překonání této hodnoty a v lepším případě o zdolání hranice tří set kilometrů v hodině. "Je to velká výzva, která mě hodně láká," netají Vršecký.

Problém spočívá v zajištění vyhovujícího úseku pro takový výkon, neboť opakování rekordu v Dubaji není pro tým zajímavé. "Je potřeba minimálně dvanáct, spíše čtrnáct kilometrů dlouhá trať," vysvětluje Landsdorf. Nabízela se možnost využití nové dálnice u Hradce Králové, ale k dohodě se zástupci Pardubického kraje nedošlo.

Zájem o pokus překonat rekord na svém letišti projevil Frankfurt nad Mohanem, jenže tam je k dispozici pouze sedm kilometrů dlouhý úsek. "Dostali jsme i nabídku z londýnského letiště Heathrow, ale teprve budeme jednat o technických podmínkách. Je to hodně složité. Navíc v úvahu přicházejí jenom letní měsíce. Nemůžeme riskovat i minimální boční vítr nebo vlhký povrch tratě," podotýká Landsdorf.

Reklama

Související témata: