Hlavní obsah

A1 GP v Číně provází chaos, jezdci nejeli žádný trénink

PEKING

Ani jeden kompletní trénink nemohli absolvovat jezdci před nedělním závodem A1 Grand Prix v Pekingu a nakonec se v sobotu nekonala ani kvalifikace. Chaotická situace v dějišti třetího závodu formulového seriálu Světového poháru národů nastala už v pátek, kdy byly po několika minutách přerušeny tréninkové jízdy kvůli nevyhovující ostré zatáčce na tamním městském okruhu.

Foto: BPA sport marketing

Tomáš Enge ve voze českého týmu

Článek

Organizátoři přes noc příliš úzkou "vracečku" upravili, ale v sobotu zmatek vyvrcholil přerušením volného tréninku kvůli uvolněným poklopům kanálů.

Pořadatelé pak rezignovali kvůli novým nuceným úpravám trati na kvalifikaci a rozhodli určit pořadí na startu podle dosažených časů z volného tréninku. Před přerušením po pouhých 25 z plánovaných 90 minut figuroval Tomáš Enge na deváté pozici. Řada týmů ale proti tomuto způsobu vytvoření startovního roštu podala protest. Z pole position odstartují Nizozemci, ale třeba loňští vítězové Francouzi byli podle dosažených časů až předposlední.

Z favoritů outsideři

"Vzhledem ke zkrácení tréninku by asi bylo férovější použít jiný systém než časy z volných jízd. A neříkám to jenom kvůli našemu devátému místu, ačkoliv ani to neodpovídá našim možnostem. Ale někteří z favoritů tím byli odsouzeni do role outsiderů," konstatoval Enge na své internetové stránce. Ani kvalita trati se mu příliš nepozdává. "Je hodně hrbolatá a špinavá, takže jsem si s trochou nadsázky připadal jako při jízdě se soutěžáckým autem na šotolině. Všichni jsme ale na stejné lodi."

Čínští pořadatelé se teď musejí postarat o zajištění bezpečného provozu na trati. Poklopy budou upevňovat s pomocí šroubů a silikonového lepidla. "Kryty kanálů byly před víkendem přivařeny. Jízdy ale ukázaly, že aerodynamika vozů A1GP vytváří pod formulemi tak velký podtlak, že sváry praskají," uvedl český tým v tiskové zprávě.

Reklama

Související témata: