Článek
Ferrari uzavřelo přesvědčivě zimní přípravu povedenými testy v Bahrajnu a podle mnohých odborníků patří momentálně k nejžhavějším kandidátům na titul. Italské stáji se podle všeho podařilo ideálně vyladit vlastnosti vozu pro letošní sezónu, na rozdíl od ostatních elitních týmů má navíc výhodu v osmiletém používání pneumatik Bridgestone, které od letošní sezóny obouvají všichni účastníci MS. A není žádným tajemstvím, že stáje z rodiny Michelinu měly s přechodem na pneumatiky japonského výrobce problémy.
„Zkušenost Ferrari s pneumatikami Bridgestone je k nezaplacení, tým naprosto přesně ví, jak nastavit vůz. V současné chvíli se skutečně zdá, že disponují nejlepším vozem,“ potvrdil během příprav na první závod sezóny testovací pilot Hondy Christian Klien.
Alonso chce třetí titul v řadě
Dvojici z Maranella Felipe Massa a Kimi Räikkönen, jenž se musí vyrovnávat s úlohou Schumacherova nástupce, by měli podle expertů nejvíc šlapat na paty jezdci stáje McLaren. Jezdecké dvojici Fernando Alonso a Lewis Hamilton, který si v Austrálii odbyde ve formuli 1 ostrou premiéru, se dávají velké šance, otázkou je, jak se tým vyrovná se spolehlivostí motorů, s níž v posledních sezónách bojoval.
„Když jsem poprvé usedl ještě do loňského monopostu, uvědomil jsem si, proč mě Kimi během sezóny neporazil. Zimní příprava ale přinesla obrovský posun a neměli bychom chybět mezi adepty na titul. Když se stanete dvakrát za sebou mistrem světa, chcete vyhrát i potřetí. Naštěstí pro mě má i McLaren stejné úmysly,“ uvedl v Melbourne Alonso.
Pokud by se španělskému jezdci podařilo vyhrát mistrovství potřetí v řadě, zařadil by se mezi legendy. V téměř šedesátileté historii šampionátu to dosud dokázal jen Juan Manuel Fangio a Michael Schumacher.
Renault věří, že vyrovná ztrátu
Tým Renault v posledních dvou letech vládl, po odchodu Alonsa do stáje McLaren se ale neočekává, že bude v silách Giancarla Fisichella a Heikkiho Kovalainena udržet vítěznou vlnu. „Během zimní přípravy jsme se potýkali s drobnými problémy, vozy Ferrari a McLaren nám ujížděly i o půl sekundy na kolo, což je hodně. Tuto ztrátu by ale neměl být problém dohnat, musíme se počítat k adeptům na titul,“ rozháněl obavy šéfinženýr Renaultu Pat Symonds.
O stupně vítězů chce ale bojovat i stáj Honda, očekává se vzestup BMW a návrat do horní poloviny tabulky by měl s pomocí nových motorů Toyota nastartovat tým Williams. Úspěch Red Bullu a Toyoty by byl velkým překvapením, zázraky nelze čekat od trojice Toro Rosso, Spyker a Super Aguri.
Letos 17 závodů
Kalendář letošního mistrovství světa v porovnání s loňskem zhubl o jeden závod a diváci se tak dočkají sedmnácti Velkých cen. Ze seriálu vypadla Velká cena San Marina v Imole a Velká cena Evropy na Nürburgringu, který však převzal Velkou cenu Německa z Hockenheimu. Do seriálu se naopak vrací tradiční Velká cena Belgie ve Spa.
Týmy a jezdci pro rok 2007 | |
McLaren - Mercedes | |
Fernando Alonso (Šp.) | Lewis Hamilton (Brit.) |
Renault | |
Giancarlo Fisichella (It.) | Heikki Kovalainen (Fin.) |
Ferrari | |
Felipe Massa (Braz.) | Kimi Räikkönen (Fin.) |
Honda | |
Jenson Button (Brit.) | Rubens Barrichello (Braz.) |
BMW - Sauber | |
Nick Heidfeld (Něm.) | Robert Kubica (Pol.) |
Toyota | |
Ralf Schumacher (Něm.) | Jarno Trulli (It.) |
Red Bull | |
David Coulthard (Brit.) | Mark Webber (Aus.) |
Williams | |
Nico Rosberg (Něm.) | Alexander Wurz (Rak.) |
Toro Rosso | |
Vitantonio Liuzzi (It.) | Scott Speed (USA) |
Spyker F1 | |
Christijan Albers (NIz.) | Adrian Sutil (Něm.) |
Super Aguri F1 | |
Takuma Sató (Jap.) | Anthony Davidson (Brit.) |
Kalendář MS formule 1 2007 | |
18. března | Velká cena Austrálie (Melbourne) |
8. dubna | Velká cena Malajsie (Sepang) |
15. dubna | Velká cena Bahrajnu (Šákir) |
13. května | Velká cena Španělska (Barcelona) |
27. května | Velká cena Monaka (Monte Carlo) |
10. června | Velká cena Kanady (Montreal) |
17. června | Velká cena USA (Indianapolis) |
1. července | Velká cena Francie (Magny-Cours) |
8. července | Velká cena Velké Británie (Silverstone) |
22. července | Velká cena Německa (Nürburgring) |
5. srpna | Velká cena Maďarska (Hungaroring) |
26. srpna | Velká cena Turecka (Istanbul) |
9. září | Velká cena Itálie (Monza) |
16. září | Velká cena Belgie (Spa-Francorchamps) |
30. září | Velká cena Japonska (Fudži) |
7. října | Velká cena Číny (Šanghaj) |
21. října | Velká cena Brazílie (Interlagos) |