Hlavní obsah

Roztáčí se kolotoč formule 1, favoritem je Ferrari

PRAHA

Příznivce formule 1 čeká po pěti měsících zimního spánku probuzení do nové sezóny. Mistrovství světa odstartuje po roční odmlce opět víkendová Velká cena Austrálie v Melbourne, finále letošního šampionátu pak bude stejně jako loni hostit v říjnu brazilský Interlagos. Oba tituly obhajuje stáj Renault, podle předsezónních prognóz je ale papírovým favoritem tým Ferrari, který se po sedmi sezónách musí obejít bez Michaela Schumachera.

Článek

Ferrari uzavřelo přesvědčivě zimní přípravu povedenými testy v Bahrajnu a podle mnohých odborníků patří momentálně k nejžhavějším kandidátům na titul. Italské stáji se podle všeho podařilo ideálně vyladit vlastnosti vozu pro letošní sezónu, na rozdíl od ostatních elitních týmů má navíc výhodu v osmiletém používání pneumatik Bridgestone, které od letošní sezóny obouvají všichni účastníci MS. A není žádným tajemstvím, že stáje z rodiny Michelinu měly s přechodem na pneumatiky japonského výrobce problémy.

„Zkušenost Ferrari s pneumatikami Bridgestone je k nezaplacení, tým naprosto přesně ví, jak nastavit vůz. V současné chvíli se skutečně zdá, že disponují nejlepším vozem,“ potvrdil během příprav na první závod sezóny testovací pilot Hondy Christian Klien.

Alonso chce třetí titul v řadě

Dvojici z Maranella Felipe Massa a Kimi Räikkönen, jenž se musí vyrovnávat s úlohou Schumacherova nástupce, by měli podle expertů nejvíc šlapat na paty jezdci stáje McLaren. Jezdecké dvojici Fernando Alonso a Lewis Hamilton, který si v Austrálii odbyde ve formuli 1 ostrou premiéru, se dávají velké šance, otázkou je, jak se tým vyrovná se spolehlivostí motorů, s níž v posledních sezónách bojoval.

„Když jsem poprvé usedl ještě do loňského monopostu, uvědomil jsem si, proč mě Kimi během sezóny neporazil. Zimní příprava ale přinesla obrovský posun a neměli bychom chybět mezi adepty na titul. Když se stanete dvakrát za sebou mistrem světa, chcete vyhrát i potřetí. Naštěstí pro mě má i McLaren stejné úmysly,“ uvedl v Melbourne Alonso.

Pokud by se španělskému jezdci podařilo vyhrát mistrovství potřetí v řadě, zařadil by se mezi legendy. V téměř šedesátileté historii šampionátu to dosud dokázal jen Juan Manuel Fangio a Michael Schumacher.

Renault věří, že vyrovná ztrátu 

Tým Renault v posledních dvou letech vládl, po odchodu Alonsa do stáje McLaren se ale neočekává, že bude v silách Giancarla Fisichella a Heikkiho Kovalainena udržet vítěznou vlnu. „Během zimní přípravy jsme se potýkali s drobnými problémy, vozy Ferrari a McLaren nám ujížděly i o půl sekundy na kolo, což je hodně. Tuto ztrátu by ale neměl být problém dohnat, musíme se počítat k adeptům na titul,“ rozháněl obavy šéfinženýr Renaultu Pat Symonds.

O stupně vítězů chce ale bojovat i stáj Honda, očekává se vzestup BMW a návrat do horní poloviny tabulky by měl s pomocí nových motorů Toyota nastartovat tým Williams. Úspěch Red Bullu a Toyoty by byl velkým překvapením, zázraky nelze čekat od trojice Toro Rosso, Spyker a Super Aguri.

Letos 17 závodů 

Kalendář letošního mistrovství světa v porovnání s loňskem zhubl o jeden závod a diváci se tak dočkají sedmnácti Velkých cen. Ze seriálu vypadla Velká cena San Marina v Imole a Velká cena Evropy na Nürburgringu, který však převzal Velkou cenu Německa z Hockenheimu. Do seriálu se naopak vrací tradiční Velká cena Belgie ve Spa.

Týmy a jezdci pro rok 2007
McLaren - Mercedes
Fernando Alonso (Šp.)Lewis Hamilton (Brit.)
Renault
Giancarlo Fisichella (It.)Heikki Kovalainen (Fin.)
Ferrari
Felipe Massa (Braz.)Kimi Räikkönen (Fin.)
Honda
Jenson Button (Brit.)Rubens Barrichello (Braz.)
BMW - Sauber
Nick Heidfeld (Něm.)Robert Kubica (Pol.)
Toyota
Ralf Schumacher (Něm.)Jarno Trulli (It.)
Red Bull
David Coulthard (Brit.)Mark Webber (Aus.)
Williams
Nico Rosberg (Něm.)Alexander Wurz (Rak.)
Toro Rosso
Vitantonio Liuzzi (It.)Scott Speed (USA)
Spyker F1
Christijan Albers (NIz.)Adrian Sutil (Něm.)
Super Aguri F1
Takuma Sató (Jap.)Anthony Davidson (Brit.)
Kalendář MS formule 1 2007
18. březnaVelká cena Austrálie (Melbourne)
8. dubnaVelká cena Malajsie (Sepang)
15. dubnaVelká cena Bahrajnu (Šákir)
13. květnaVelká cena Španělska (Barcelona)
27. květnaVelká cena Monaka (Monte Carlo)
10. červnaVelká cena Kanady (Montreal)
17. červnaVelká cena USA (Indianapolis)
1. červenceVelká cena Francie (Magny-Cours)
8. červenceVelká cena Velké Británie (Silverstone)
22. červenceVelká cena Německa (Nürburgring)
5. srpnaVelká cena Maďarska (Hungaroring)
26. srpnaVelká cena Turecka (Istanbul)
9. záříVelká cena Itálie (Monza)
16. záříVelká cena Belgie (Spa-Francorchamps)
30. záříVelká cena Japonska (Fudži)
7. říjnaVelká cena Číny (Šanghaj)
21. říjnaVelká cena Brazílie (Interlagos)

Reklama