Článek
"Smlouva byla podepsána na šest let, všichni jezdci budou mít k dispozici stejné motory, v budoucnu bude palivem etanol," uvedl na čtvrteční tiskové konferenci v Brně šéf českého týmu v A1 Grand Prix Antonín Charouz.
Principem seriálu A1GP od jeho spuštění v roce 2004 je fakt, že všech 22 týmů využívá totožné monoposty. Ty dosud vyráběla britská Lola. "Partnerství s tak prestižní organizací, jako je Ferrari, upevní pozici A1GP coby jedné z nejdůležitějších motoristických sérií na světě," slibuje si od podpisu smlouvy předseda A1GP Tony Teixeira.
Zkvalitnění závodů očekává od nové spolupráce i slavný Emerson Fittipaldi, který dnes dorazil do Brna, kde se o víkendu pojede druhý závod sezóny. "Na takovou budoucnost se těším. Závody A1 Grand Prix se podobají našemu závodění z konce šedesátých a začátku sedmdesátých let. Hodně záleží na pilotovi a nastavení vozu. Více vyniká sportovní stránka," řekl v Brně Fittipaldi, dvojnásobný mistr světa F1.
Ferrari letos i díky trestu pro McLaren ve špionážní aféře vyhrálo popatnácté Pohár konstruktérů formule jedna. Vedle svého stejnojmenného týmu dodává firma motory i stájím Toro Rosso a Spyker.