Hlavní obsah

Okruh v Indianapolis očima Kimiho Räikkönena

Od roku 2000 hostí Indianapolis seriál mistrovství světa formule 1. Trať, jejíž část vede po slavném oválném okruhu, si svým provedením ihned získala srdce jezdců. Jak nejlépe zvládnout závodní kolo vám prozradí pilot stáje McLaren, Fin Kimi Räikkönen.

Foto: Sport.cz s použitím formula-one.net

DEFAULT TITLE

Článek
Fotogalerie

"Cílovou rovinkou okruhu v Indianapolis proletíte rychlostí přes 330 km/h se zařazeným sedmým rychlostním stupněm. Ale ani si nestačíte pořádně uvědomit, že přejíždíte slavný cihlový pás, připomínající starý okruh, a už musíte jít prudce na brzdy.

Devadesátistupňová první zatáčka na pravou ruku vás nutí snížit rychlost na 90 km/h, která v následující levé lehce vzroste na 115 km/h. Následující pasáž trati uhýbá mírně doprava, charakter okruhu ale dovoluje jet rychlostí přes 220 km/h, která však v dalším ohybu klesá na polovinu.

Rychlost na tradičním oválu

Následuje krátký moment s plynem na podlaze, a už opět brzdíte před pátou zatáčkou, kterou projedete rychlostí 115 km/h. Stejná situace předchází i šesté a sedmé zatáčce, která vás zavede na rovinku na protilehlé straně areálu. Rychlosti 290 km/h si na rovinatém úseku ale příliš dlouho neužijete.

Záhy totiž následuje levotočivá zatáčka s úhlem 90 stupňů, kterou prosvištíte stodvacítkou, přičemž nepřestáváte brzdit. Esíčko zatáček č. 9 a 10 vykroužíte rychlostí 75 km/h, na výjezdu ovšem necháte zařvat motor v maximálním výkonu na krátké rovince, záhy však krotíte dvoustovku na přijatelnějších 130 km/h.

Po výjezdu z jedenácté zatáčky se trať vrací na oválný okruh, kde se dvěma mírnými pravými ohyby dostanete do cílové rovinky. Rychlost postupně roste a až se kolem vás opět mihnou lehce rozmazané cihly, víte, že jste v dalším kole."

Reklama

Související témata: