Hlavní obsah

Charouz: Konkurence je špičková, výhoda domácího prostředí v Brně platit nebude

Po závodu na slavné trati v Monte Carlu se Světová série Renault přesouvá na víkend do Brna a o další body v seriálu bude usilovat také český závodník Jan Charouz. "Všechno nasvědčuje tomu, že bychom mohli zajet dobrý výsledek," těší se na dvojici závodů dvaadvacetiletý český závodník.

Foto: jan-charouz.com

Jan Charouz (6) při závodu Světové série Renault ve Spa.

Článek

Masarykův okruh hostí o víkendu čtvrtý podnik Světové série Renault, vy se navíc čtyřikrát ukážete na trati v kokpitu monopostu formule 1. Jak se do Brna těšíte?

Jsem moc rád, že se budu moci představit před domácími fanoušky. Všechno nasvědčuje tomu, že bychom mohli zajet dobrý výsledek. I když dopředu samozřejmě nejde nikdy nic odhadovat. A co se týče formule 1... Je super, že se podařilo tohle auto do Česka dovézt a že diváci uvidí, co dokáže.

Do formule Renault 3,5 jste přesedl po několikaletém působení ve vytrvalostních závodech. Jak jste spokojený s dosavadním průběhem sezóny?

Před sezónou jsem si dával cíl jezdit do desátého místa a ke konci sezóny útočit na pódium. To se zatím daří, ve španělském Motorlandu jsem dokázal dojet druhý, i když jsem byl později diskvalifikován. Ve Spa jsem byl osmý a devátý. Naposled v Monaku čtrnáctý, ale tam je to specifické. Myslím, že všechno jde zatím podle plánu.

Myslíte na pódium v Brně?

Nechtěl bych předbíhat. Uvidíme po kvalifikaci. Ta je v tomto seriálu strašně důležitá. Navíc rychle přijdu o pověstnou výhodu domácího prostředí. Startovní pole je plné skvělých jezdců a každý z nich je schopen se jakoukoliv trať naučit velice rychle. V závodech proto mezi námi nebude žádný rozdíl.

Poprvé v kariéře jste jel na proslulé trati v Monaku, navíc během víkendu, kdy se jela formule 1. Jaké jste si odvezl zážitky?

Byl jsem už několikrát jako divák na F1, ale být na trati je mnohonásobně silnější zážitek. Na druhou stranu je to poměrně zátěž na psychiku.

Za týden vás pro změnu čeká další z tria nejslavnějších světových závodů, 24 hodin Le Mans. Můžete oba podniky porovnat?

V Monaku to byla pecka, ale jet tam formuli 1, to by bylo ještě o něčem jiném. Je to ale hodně společenská událost, jezdí tam ukázat spousta celebrit. V Le Mans je to úplně jiný zážitek, podle mého názoru se tam sejde víc čistokrevných motoristických fanoušků.

Nemrzí vás, že letos budete v Le Mans chybět v elitní kategorii LMP1?

Ani mě to nemrzí. Nebyla žádná nabídka jet s dieselem, která by se dala skloubit s mým angažmá u Renaultu. Mohl bych jet s benzínovým autem, ale to by znamenalo jistý boj o nižší příčky. Proto jsme se rozhodli jet s prototypem týmu OAK Racing, s nímž budeme v boji o vítězství v kategorii LMP2.

Vedle Světové série Renault usedáte také do formule v sérii AutoGP, plníte roli náhradního a testovacího jezdce v týmu Renault... Takhle nabitý kalendář jste asi ještě neměl.

Neměl a zvládám to poměrně těžce. Je toho hodně a moc volna nemám. Každý víkend jsem na závodech nebo na testech v jiné zemi, v Praze bývám zpravidla od pondělka do středy a věnuji se fyzickému tréninku. Je to trochu na hlavu, ale na druhou stranu jsem pořád v autě a to je velká výhoda. Na podzim jsem byl vůči sobě trochu skeptický, po návratu do formule mi to moc nešlo. Přes zimu jsem ale hodně zabral, natrénoval jsem a myslím, že aktuálně se mi docela daří naplňovat mé cíle.

Reklama

Související témata: