Hlavní obsah

Janiš: Ostudu jsem si u Jordanu neuřízl

Pavel NovotnýSport.cz

S neskrývaným nadšením ze splněného snu se vrátil Jarek Janiš z dvoudenního testování ve španělském Jerezu pro stáj formule 1 Jordan. Spolu s Němcem Nickem Heidfeldem pracoval především na aerodynamice vozu a testoval nové pneumatiky Bridgestone.

Foto: BPA

Jarek Janiš usedá do vozu Jordan při testech ve španělském Jerezu.

Článek
Fotogalerie

Nervozitu před prvním usednutím do kokpitu vozu formule 1 prý Janiš necítil, spíš radostné chvění. "Hlavně jsem se modlil, abych se rozjel napoprvé. Byla by pěkná ostuda, kdybych auto nedostal do pohybu. Naštěstí to bylo v pohodě," líčil v pátek po návratu ze Španělska.

Sám ani nečekal, kolik dostane v Jerezu prostoru. "Ve středu jsem zajel 61, ve čtvrtek pak 51 kol," vyprávěl dvacetiletý jezdec. Pro začátek měl dostatek času, aby se seznámil s vozem. "Učil jsem se rozjíždět i brzdit. Zajímavé bylo, že v souladu s pravidly pro příští rok už bylo auto vybaveno manuálním řazením," přiblížil první zkušenosti teprve druhý český jezdec, který usedl za volant vozu formule 1.

Srovnatelně s Heidfeldem

Ve středu se spolu s Heidfeldem věnovali hlavně testům aerodynamiky, zkoušeli nové zadní křídlo vozu. Následující den přišlo proměnlivé počasí, a tak byla možnost i pro vyzkoušení nových 'mokrých' pneumatik Bridgestone. "Testoval jsem tři sady gum. Na mokru nebývám špatný a dokonce jsem v jednom okruhu stáhl náskok Heidfelda na pouhé tři desetiny sekundy," pochlubil se Janiš.

S bývalým pilotem stáje Sauber ale jinak příliš nekomunikoval. "Oba jsme měli dost práce, věnovali jsme se svým věcem. Za ty dva dny jsme prakticky neopustili auto," řekl osmý muž letošního mistrovství formule 3000.

Jordan informoval telefonicky

Janišův manažer Antonín Charouz se do Španělska nedostal. "Dostával jsem ale pravidelně zprávy, jak si Jarek vede," řekl Charouz. Každý večer pak hovořil přímo se šéfem stáje Eddiem Jordanem.

"První den hodnotil Eddie jako dobrý, jen si prý Jarek zvykal pomaleji na brzdy. Druhý den pak hovořil o samých plusech. Jarek jezdil srovnatelně s Heidfeldem, ačkoliv měl Němec lepší podmínky, třeba lehčí vůz," poznamenal Charouz.

Spolupráce bude pokračovat

Se šéfem Jordanu je dohodnutý na další spolupráci, není ale jisté, kdy se Janiš opět posadí do kokpitu. "Zatím nemá cenu spekulovat o termínu," prohlásil Charouz. Každopádně se prý Janiš ukázal v dobrém světle. "Je reálná šance, že v horizontu dvou let by se Jarek mohl dostat do šampionátu," domnívá se Charouz.

Charouz, jehož přičiněním se do formule podíval i Tomáš Enge, nechce oba piloty srovnávat. "Každopádně jsme se poučili a v případě Jarka udělali spoustu věcí jinak než u Tomáše. Důležité je, aby si uvědomil, že budoucnost má hlavně ve svých rukou," připomněl minely, které stály Engeho kariéru ve formuli 1.

Nadcházející sezónu stráví dvacetiletý pilot ještě v mezinárodním mistrovství formule 3000, není ale jisté v jakém týmu. "Už je vše naplánované, zatím ale nemohu říci nic konkrétnějšího," řekl Charouz. V kuloárech se v této souvislosti stále častěji skloňuje tým bývalého šampióna formule 1 Fina Kekeho Rosberga.

Reklama

Související témata: