Hlavní obsah

Dravec Toyoty má pravidelně létat pro body

Karel Felt (Kolín nad Rýnem)Právo

Nový vůz Toyota TF 104 pro letošní mistrovství světa automobilů formule 1 představil v sobotu ve své továrně v Kolíně nad Rýnem tým Panasonic Toyota Racing. "Ve vývoji vozu jsme udělali další velký krok kupředu. Všichni věříme, že se projeví v počtu bodů z Velkých cen," řekl šéf týmu Tsutomu Tomita.

Foto: www.toyota-f1.com

Monopost stáje Toyota s označením TF 104 pro sezónu 2004.

Článek
Fotogalerie

V obřím stanu v areálu Toyoty byl nový vůz odhalen krátce před polednem. Jeho červenobílý design, na kterém přibyli jen partneři (především Intel a Denso), se příliš nezměnil, zato většina jeho technických parametrů ano.

"Přišel jsem do týmu od Renaultu před velmi krátkým časem na to, abych mohl něco významně ovlivnit. Toyota však jde dobrou cestou. Na vylepšeních budeme průběžně pracovat a nové nápady se projeví nejen v průběhu sezóny, ale především na voze pro tu příští," řekl nový známý konstruktér Mike Gascoyne.

Spokojenost s testy

Právě on by měl být jedním z nejdůležitějších tvůrců nových toyot, které by měly bojovat v příštích letech o příčky nejvyšší. Bývalý šéf týmu Ove Anderson se letos stal hlavním poradcem nejvyššího šéfa. Kilometry najeté při testech nového vozu se počítají na desítky tisíc. Jen Olivier Panis jich má na kontě přes 11 000.

"S testováním můžeme být spokojeni, ale tato práce zdaleka nekončí. Bude pokračovat i v průběhu sezóny. Důležité je, že se daří sladit motor, který má lepší parametry než loňský, s novým šasí a dalšími vylepšeními v oblasti designu a elektroniky," konstatoval další z představitelů týmu Luca Marmorini, který má na starosti motor.

Věří v letošní úspěch

"Celý tým odvedl obrovský kus práce. Nový vůz je velkým příslibem pro sezónu. Ke spolehlivosti se přidává i rychlost a lepší jízdní vlastnosti. Nestavíme si vzdušné zámky, ale měli bychom bodovat pravidelně a atakovat i místa na stupních vítězů. Pokud půjdeme touto cestou, má k tomu nová toyota všechny předpoklady, i když startuje teprve ve svojí třetí sezóně ve formuli 1," dodal zkušený jezdec Francouz Olivier Panis.

Brazilec Cristiano da Matta byl loni v seriálu MS třetím nejspolehlivějším jezdcem podle počtu odkroužených kol. "Byla to pro mne sezóna, kdy jsem se adaptoval ve formuli 1 a učil se s novým vozem. Na jednu stranu jsem s výsledkem spokojený, ale na druhou vím, že lze vždycky dosáhnout víc a ne vše se podařilo, jak jsme si přáli," vrátil se k loňské sezóně.

"Nový vůz by nás měl posunout blíž k bodům a stupňům vítězů a záleží na nás, jak jeho potenciál přetavíme v úspěch," konstatoval mladý jezdec.

Reklama

Související témata: