Hlavní obsah

Nový Renault má konečně dobýt medailové pozice

PALERMO

Početné obecenstvo se ve čtvrtek sešlo pod jevištěm hlavního divadla v sicilském Palermu. Aplaus ovšem tentokrát nepatřil italským tenorům, ale křivkám nového monopostu stáje Renault pro letošní sezónu formule 1. Čtvrtý tým loňského Poháru konstruktérů jde do letošního šampionátu s jediným cílem: poskočit minimálně o jednu příčku vzhůru.

Foto: Tee/Lat Photographic

Stáj formule 1 Renault si pro slavnostní představení nového monopostu R24 vybrala palermské divadlo Massimo na Sicílii.

Článek
Fotogalerie

Nový monopost s označením R24 vychází ze svého předchůdce, se kterým Renault zásluhou Fernanda Alonsa loni vyhrál Velkou cenu Maďarska. Vývoj vozu prý začal už na sklonku roku 2002 a předešlý model by měl předčít po všech stránkách. Z dosavadních testů je zatím zřejmé, že R24 disponuje lepším přítlakem.

Srdcem letošního vozu je zbrusu nový tovární motor RS24, který má zaručovat stejně kvalitní výkon jako pohon loňského monopostu. Navíc ale, kvůli novému pravidlu, které dovoluje týmům použít během závodního víkendu jeden motor pro každý vůz, má být spolehlivější.

Spolehlivost hlavním kritériem

"Letos je naší hlavní prioritou sesadit alespoň jeden z týmů, které skončily v Poháru konstruktérů před námi," svěřil se při odhalení vozu prezident týmu Renault Patrick Faure. "Loni jsme se stali trvalou součástí Velké čtyřky, ale musíme chtít víc. Proto byla při vývoji vozu hlavním kritériem spolehlivost," dodal Faure.

Jeho slova potvrdil i šéf stáje Flavio Briatore. "Myslím, že jsme stále nepředvedli maximum. Přiznám se ale, že před začátkem sezóny neztrácím jistotu. Odvedli jsme dobrou práci, na jejímž konci stojí rychlý a spolehlivý vůz," řekl v Palermu, kde premiéře přihlíželo několik stovek hostů.

V kokpitu hned jako doma

Naplnit přání svých chlebodárců se i v letošní sezóně budou snažit Ital Jarno Trulli a Fernando Alonso ze Španělska, záda jim bude krýt testovací jezdec Franck Montagny. Trulli měl možnost vyzkoušet nový vůz jako první v Barceloně. "Byla to paráda. Už po pár stovkách metrů jsem se cítil v kokpitu jako doma," vyprávěl osmý muž loňského mistrovství světa.

"Chování vozu je hodně podobné loňskému R23, což je dobré. Je ovšem cítit vyšší výkon, R24 se také lépe chová při výjezdu ze zatáček. Stručně řečeno: máme v rukou opravdu nebezpečnou zbraň," doplnil Alonso, jenž loňskou sezónu dokončil na šestém místě.

NOVINKY VE STÁJÍCH FORMULE 1
WilliamsFW26 (premiéra 5. ledna 2004)
SauberC23 (12. ledna 2004)
ToyotaTF104 (17. ledna 2004)
JaguarR5 (18. ledna 2004)
FerrariF2004 (26. ledna 2004)
RenaultR24 (29. ledna 2004)
BAR006 (odhalí 1. února 2004)
Termín premiér stájí McLaren (MP4-19), Jordan (EJ14) a Minardi (PS04) zatím není znám.

Reklama

Související témata: