Článek
Významné pokroky v aerodynamice, spojené se zvyšováním výkonu a stále lepším obutím vozů formule 1, vedou k neustále rychlejším časům a vyšším rychlostem. Obavy ze zvýšeného rizika při závodech vzešly nedávno ze strany samotných jezdců, podle Mosleyho je nejvyšší čas začít jednat.
"Díky Concordské smlouvě máme páky na to, jak výkon vozů omezit," citoval Mosleyho britský magazín Autosport. "Pokud dospějeme k závěru, že monoposty jsou příliš rychlé, tak upozorníme jednotlivé stáje, které jsou smlouvou vázány, aby přišly s návrhy, jak dosáhnout zpomalení," řekl šéf federace.
Jen pro porovnání: letošní čas Michaela Schumachera při kvalifikaci Velké ceny Malajsie 1:33,07 min byl téměř o čtyři sekundy rychlejší, než čas Fernanda Alonsa, který v Sepangu vybojoval pole position loni.
:. ANKETA |
Souhlasíte s názorem, že je třeba činit kroky ke zpomalení monopostů formule 1? Hlasujte na konci článku. |
FIA srovná data
"Týmy dostanou určitý čas na to, aby s něčím přišly. Pokud se tak nestane, pak má FIA právo na to, zasáhnout do věci direktivně sama," vysvětlil Mosley.
"Možná jsou naše obavy neopodstatněné, každopádně nehodláme pustit celou záležitost k vodě. Od stájí jsme dostali přesná data ze závodů. Porovnáme rychlosti, především v zatáčkách, srovnáme je s loňskými údaji a pak uvidíme, co budeme dělat," dodal.
FIA může dát technické sekci formule 1 na zpracování řešení dvouměsíční termín, pak by zřejmě přišla s vlastním návrhem. "Pokud usoudíme, že řešení není adekvátní, navrhneme sami tři alternativy a z těch se bude vybírat," uzavřel Mosley.