Článek
"Byl to pro nás všechny obrovský šok. Ayrton byl symbolem, který pro formuli 1 udělal víc než kdokoli před ním," řekl Schumacher na svých internetových stránkách.
"Pro mě osobně to byl první střet se smrtí v motorsportu a přiznám se, že jsem poté delší dobu zvažoval, jestli vůbec chci dál závodit ve formuli 1," dodal šestinásobný mistr světa, který tehdy závodil v barvách stáje Benetton.
Soudní proces ještě neskončil
Senna zahynul 1. května 1994 v Imole poté, co mu zřejmě praskl sloupek řízení a brazilský pilot vylétl s neovladatelným vozem Williams-Renault v zatáčce Tamburello z trati a narazil čelně do zdi.
Po tragédii se za nehodu zpovídali před italským soudem činovníci stáje Williams, technický ředitel týmu Patrick Head, bývalý konstruktér Adrian Newey, šéf stáje Frank Williams a tři organizátoři závodu. Soud všechny v roce 1997 zprostil viny a tentýž verdikt vynesl i odvolací soud o dva roky později.
Italský vrchní soud v řízení ale objevil věcné chyby, zrušil předchozí rozhodnutí a nařídil opakování procesu. Na začátku dubna pak vrchní soud překonal poslední překážku, která znovuprojednání bránila - tiskové vydání vysvětlení proč řízení opakovat.
Velká cena v Imole si před deseti lety vyžádala hned dva lidské životy. Před Sennovou tragickou havárií se při kvalifikaci zabil rakouský nováček v seriálu mistrovství světa Roland Ratzenberger.