Rubriky:

Formule

Räikkönenovy plány na titul jsou u ledu

22. dubna 2004 10:39 - PRAHA

Velké ambice netajil před startem nového ročníku mistrovství světa vozů F 1 finský mladíček Kimi Räikkönen. Pilot stáje West McLaren Mercedes coby vicemistr světa plánoval atak na pozici fenomenálního M. Schumachera. Jenže začátek sezóny připomíná ten nejčernější sen, děsivou noční můru. Ani v jednom ze tří dosavadních závodů totiž nedojel do cíle.

 

Hoch Zwei

"V testech dosahujeme velmi dobrých časů, auto se jeví velmi spolehlivě. A rychle. A ještě jsme rozhodně nedosáhli na jeho limit," chvástal se čtyřiadvacetiletý rodák z Espoo při únorových testech ve španělské Valencii.

Testy ho navnadily

McLaren začal na voze MP 4-19 pracovat už v závěru minulé sezóny, což dodávalo všem v týmu optimismus. "Nový monopost byl připraven velmi brzy. Máme dostatek času najít a odstranit případné nedostatky," mnul si ruce radostí mladíček, který do kolotoče F1 vstoupil ve stáji Sauber, odkud hned po roce zamířil k McLarenu.

Stačil jeden závod a nadšení vyprchalo. Räikkönen při startu MS v Melbourne neodkroužil ani deset kol, nevydržel mu motor. Když opustil vůz, zlostně odstrčil traťového maršála". "Tohle nebyl dobrý start do sezóny. Auto nejelo špatně, ale moc dlouho mu to nevydrželo. Skutečnost, že hned v prvním podniku nás zradil motor není povzbuzující," vztekal se borec, který údajně pobírá roční plat čtrnáct miliónů eur (cca 448 miliónu korun).

Zrada je v motoru

Jenže ani další dva závody nepřinesly obrat k lepšímu. Ba co hůř, krize McLarenu se prohlubuje. V Malajsii už měl Räikkönen cíl na dohled, ale ze čtvrtého místa musel odstoupit patnáct kol před koncem, když se mu zakouřilo z motoru. Pro tým bylo slabou náplastí šesté místo Coultharda, který posbíral všechny čtyři dosavadní body stáje.

Vrcholem bylo vystoupení v Bahrajnu, kde oba jezdci museli odstoupit, protože jejich motor nevydržel, přičemž pilot vyhlášený v minulém roce třetím nejlepším sportovcem Finska opouštěl předčasně vůz už v tréninku, kdy mu motor shořel poprvé. "Musím se dívat dopředu, zapomenout na dosavadní neúspěchy. Je to těžká situace pro mě, pro celý tým. Co víc k tomu mám říct," krčil bezmocně rameny finský mladíček.

Vzdát se ještě nechce

Sny borce přezdívaného Iceman, pro jeho chladnou povahu, dostaly povážlivou trhlinu. Měl se stát nejmladším mistrem světa v historii. Jenže spolehlivost ferrari a bídné výkony motorů mercedes v monopostech McLarenu nedávají Finovi mnoho důvodů k optimismu, byť ve hře je ještě 150 bodů. "Bude to ohromně těžké, ale je to můj sen, jehož se nevzdám."

Radek Malina, Sport.cz, Právo

Zrušit