Článek
Podle šéfa FIA by měly všechny týmy - mimo jiné - používat pneumatiky od jediného výrobce, obsah motoru by měl být snížen ze tří litrů na 2,4 litru nebo by mělo být zakázáno používání náhradních monopostů.
Úpravy by měly přijít se sezónou v roce 2008, některé změny by prý ale mohly být zavedeny mnohem dříve. Například nové motory by se mohly používat už v roce 2006, pokud budou výrobci schopni požadované parametry splnit. Ještě dříve by mělo dojít k další změně ve formátu kvalifkace.
"Chceme docílit toho, aby závody nabyly na atraktivitě. Diváci chtějí vidět víc jezdeckých soubojů, víc předjíždění. A to jim chceme přinést," řekl po jednání Mosley, jehož potěšil přístup vedení týmů ke změnám.
"Prakticky na všem jsme se shodli. Víc jsem si ani nemohl přát," radoval se šéf motoristického sportu po schůzce v Monte Carlu.
Úpravy pravidel, o nichž bude v červnu jednat světová rada motoristického sportu, se líbí především chudším týmům. "Byl jsem nesmírně potěšen," komentoval návrhy Eddie Jordan.
Závodníci jeho stáje Nick Heidfeld a Giorgio Pantano totiž mohou jen těžko konkurovat jezdcům z finančně lépe zabezpečených stájí.