Článek
Schumacher v letošním roce nebodoval v jediném závodu, když po kolizi s Juanem Pablem Montoyou nedokončil Velkou cenu Monaka v Monte Carlu. V přepočtu na procentuální úspěšnost tak jezdec týmu Ferrari ovládl takřka 88 procent šampionátu a na kontě má nyní sedmdesát bodů, druhý Rubens Barrichello si vyjel 54 bodů, Jenson Button na třetím místě má ještě o deset méně.
Schumacher je ovšem toho názoru, že při podobném vývoji šampionátu by měl bodový systém více odrážet dominantní postavení jezdce. To potvrdil před nadcházející Velkou cenou USA v Indianapolis, kde jednoznačně kývl na otázku, zda by mělo být bodování k vítězům štědřejší. "Bylo by to spravedlivější. Osobně bych byl pro změnu systému, ale mnoho lidí si myslí pravý opak," prohlásil na páteční tiskové konferenci.
:. ANKETA |
Souhlasíte s Michaelem Schumacherem, aby bodové ohodnocení vítěze Velké ceny bylo výraznější vůči ostatním pozicím? Hlasujte v anketě na konci článku. |
Drama se neopakuje
Současný systém bodování seriálu mistrovství světa formule 1, kdy je bodováno prvních osm jezdců stylem 10 - 8 - 6 - 5 - 4 - 3 - 2 - 1, zavedla Mezinárodní automobilová federace v loňské sezóně spolu s dalšími úpravami regulí. Širší bodovou distribucí mezi piloty tak reagovala na předcházející roky, kdy trvalá dominance Schumachera a stáje Ferrari udělala ze šampionátu 'one-man show'.
Loni se diváci skutečně dočkali dramatu, kdy o mistru světa rozhodla až závěrečná Velká cena Japonska v Suzuce. O titul se tehdy se Schumacherem přetahoval pilot McLarenu Kimi Räikkönen, který ovšem musel závod vyhrát a německý jezdec nesměl bodovat. Fin nakonec dojel druhý, Schumacher bral jeden bod za osmé místo a mohl pošesté slavit mistrovský titul.
Scénář letošní sezóny ale jako by vrátil celý šampionát o dva roky zpět. Ferrari opět zcela válcuje konkurenci, která jen ztěží hledá účinnou zbraň proti italské stáji. V Poháru konstruktérů má tým z Maranella víc než dvojnásobný náskok před stájí Renault, Schumacherovo vedení je menší, přesto ale suverénní.
Vývoj systému bodování MS vozů formule 1 | |
1950 - 1959 | 8 - 6 - 4 - 3 - 2, navíc 1 bod pro jezdce, který zajel nejrychlejší kolo |
1960 | 8 - 6 - 4 - 3 - 2 - 1 |
1961 - 1990 | 9 - 6 - 4 - 3 - 2 - 1 |
1991 - 2002 | 10 - 6 - 4 - 3 - 2 - 1 |
2003 - dosud | 10 - 8 - 6 - 5 - 4 - 3 - 2 - 1 |
Stav MS (po 8 z 18 závodů) | |
1. M. Schumacher (Něm./Ferrari) | 70 bodů |
2. Barrichello (Braz./Ferrari) | 54 |
3. Button (Brit./BAR) | 44 |
4. Trulli (It./Renault) | 36 |
5. Alonso (Šp./Renault) | 25 |
6. Montoya (Kol./Williams) | 24 |
7. R. Schumacher (Něm./Williams) | 12 |
8. Fisichella (It./Sauber) | 10 |
9. Sató (Jap./BAR) | 8 |
10. Coulthard (Brit./McLaren) | 7 |
11. Räikkönen (Fin./McLaren) | 5 |
12. Massa (Braz./Sauber) | 5 |
13. da Matta (Braz./Toyota) | 3 |
14. Webber (Aus./Jaguar) | 3 |
15. Heidfeld (Něm./Jordan) | 3 |
16. Glock (Něm./Jordan) | 2 |
17. Panis (Fr./Toyota) | 1 |
Pohár konstruktérů | |
1. Ferrari | 124 |
2. Renault | 61 |
3. BAR | 52 |
4. Williams | 36 |
5. Sauber | 15 |
6. McLaren | 12 |
7. Jordan | 5 |
8. Toyota | 4 |
9. Jaguar | 3 |