Rubriky:

Formule

Schumacherovi leží v žaludku bodování formule 1

19. června 2004 15:39 - INDIANAPOLIS

Michael Schumacher podle všeho míří suverénně za sedmým titulem mistra světa, šestnáctibodový náskok v průběžném hodnocení mistrovství světa se ale vítězi sedmi Velkých cen z osmi odjetých podniků šampionátu zdá příliš malý. Německý pilot si proto před Velkou cenou USA neodpustil popíchnout stávající systém bodování.

 

Hoch Zwei

Schumacher v letošním roce nebodoval v jediném závodu, když po kolizi s Juanem Pablem Montoyou nedokončil Velkou cenu Monaka v Monte Carlu. V přepočtu na procentuální úspěšnost tak jezdec týmu Ferrari ovládl takřka 88 procent šampionátu a na kontě má nyní sedmdesát bodů, druhý Rubens Barrichello si vyjel 54 bodů, Jenson Button na třetím místě má ještě o deset méně.

Schumacher je ovšem toho názoru, že při podobném vývoji šampionátu by měl bodový systém více odrážet dominantní postavení jezdce. To potvrdil před nadcházející Velkou cenou USA v Indianapolis, kde jednoznačně kývl na otázku, zda by mělo být bodování k vítězům štědřejší. "Bylo by to spravedlivější. Osobně bych byl pro změnu systému, ale mnoho lidí si myslí pravý opak," prohlásil na páteční tiskové konferenci.

:. ANKETA
Souhlasíte s Michaelem Schumacherem, aby bodové ohodnocení vítěze Velké ceny bylo výraznější vůči ostatním pozicím? Hlasujte v anketě na konci článku.

Drama se neopakuje

Současný systém bodování seriálu mistrovství světa formule 1, kdy je bodováno prvních osm jezdců stylem 10 - 8 - 6 - 5 - 4 - 3 - 2 - 1, zavedla Mezinárodní automobilová federace v loňské sezóně spolu s dalšími úpravami regulí. Širší bodovou distribucí mezi piloty tak reagovala na předcházející roky, kdy trvalá dominance Schumachera a stáje Ferrari udělala ze šampionátu 'one-man show'.

Loni se diváci skutečně dočkali dramatu, kdy o mistru světa rozhodla až závěrečná Velká cena Japonska v Suzuce. O titul se tehdy se Schumacherem přetahoval pilot McLarenu Kimi Räikkönen, který ovšem musel závod vyhrát a německý jezdec nesměl bodovat. Fin nakonec dojel druhý, Schumacher bral jeden bod za osmé místo a mohl pošesté slavit mistrovský titul.

Scénář letošní sezóny ale jako by vrátil celý šampionát o dva roky zpět. Ferrari opět zcela válcuje konkurenci, která jen ztěží hledá účinnou zbraň proti italské stáji. V Poháru konstruktérů má tým z Maranella víc než dvojnásobný náskok před stájí Renault, Schumacherovo vedení je menší, přesto ale suverénní.

Vývoj systému bodování MS vozů formule 1
1950 - 1959 8 - 6 - 4 - 3 - 2, navíc 1 bod pro jezdce, který zajel nejrychlejší kolo
1960 8 - 6 - 4 - 3 - 2 - 1
1961 - 1990 9 - 6 - 4 - 3 - 2 - 1
1991 - 2002 10 - 6 - 4 - 3 - 2 - 1
2003 - dosud 10 - 8 - 6 - 5 - 4 - 3 - 2 - 1

Stav MS (po 8 z 18 závodů)
1. M. Schumacher (Něm./Ferrari) 70 bodů
2. Barrichello (Braz./Ferrari) 54
3. Button (Brit./BAR) 44
4. Trulli (It./Renault) 36
5. Alonso (Šp./Renault) 25
6. Montoya (Kol./Williams) 24
7. R. Schumacher (Něm./Williams) 12
8. Fisichella (It./Sauber) 10
9. Sató (Jap./BAR) 8
10. Coulthard (Brit./McLaren) 7
11. Räikkönen (Fin./McLaren) 5
12. Massa (Braz./Sauber) 5
13. da Matta (Braz./Toyota) 3
14. Webber (Aus./Jaguar) 3
15. Heidfeld (Něm./Jordan) 3
16. Glock (Něm./Jordan) 2
17. Panis (Fr./Toyota) 1
Pohár konstruktérů
1. Ferrari 124
2. Renault 61
3. BAR 52
4. Williams 36
5. Sauber 15
6. McLaren 12
7. Jordan 5
8. Toyota 4
9. Jaguar 3

pan, Sport.cz

Zrušit


Časová osa: Formule

Filtr článků - Formule