Článek
Závod na okruhu v Indianapolisu měl divoký úvod, který vyvrcholil těžkou nehodou Ralfa Schumachera. Při nájezdu do cílové rovinky se mu roztočil v rychlosti přes 300 kilometrů v hodině vůz a zadní stranou narazil do bariéry. Trvalo několik minut, než se záchranářům podařilo německého pilota vyprostit z vozu a převézt nejprve do lékařského centra na okruhu a později z preventivních důvodů ještě do nemocnice.
Michael Schumacher přiznal, že mu nebylo lehko po těle, když musel za zpomalovacím vozem opakovaně míjet vrak svého bratra. "Když jsem viděl, že je tak dlouho v autě, měl jsem strach. Tým mě informoval a uklidňoval, ale moc jsem na to nedal. To už jsem zažil několikrát. Jen jsem prosil Boha, aby nepřipustil nic špatného," povídal Michael Schumacher. Tým mu pak mohl poskytnout opravdu povzbudivé zprávy. "Ve zbytku závodu už jsem byl jakž takž klidnější," dodal.
Už při vyprošťování z vraku však jezdec hýbal hlavou i rukama a komunikoval s komisaři. Podle prvních informací si stěžoval jen na bolesti ve spodní části zad. "Byl při vědomí a mohl hýbat všemi údy," hlásil sportovní ředitel BMW Mario Theissen. Podle dalších zpráv vyvázl Ralf Schumacher jen s otřesem.
Montoya opět diskvalifikován
Plných osm kol pak odkroužili piloti za zpomalovacím vozem, který byl na trati v té chvíli už podruhé. Hned po startu totiž v první zatáčce zůstaly po vzájemné kolizi stát hned čtyři poškozené vozy. Sotva se závod po odklizení trosek znovu rozjel a v souboji na ostří nože v cílové rovince předjel Schumacher Barrichella a položil tak základ pozdějšímu vítězství, poznamenala jej další těžká nehoda.
Na třetím místě jedoucí Fernando Alonso s renaultem měl na konci cílové rovinky defekt pneumatiky a nezvladatelný vůz sebou mrštil do bariéry a rozbitý skončil mimo trať.
Vedle Ralfa Schumachera nedokončil závod ani jeho kolega Kolumbijec Juan Pablo Montoya, který už při startu zaváděcího kola absolvoval sprinterskou vložku do depa pro náhradní vůz. Po incidentech na trati pak dokonce chvíli jezdil třetí, ale později jej zastavila diskvalifikující černá vlajka, protože po výměně vozů nestihl v limitu odstartovat. Kolumbijec se tak dočkal diskvalifikace ve druhém závodě za sebou.
Podruhé za sebou bodovaly oba vozy McLaren; poslední osmé ohodnocené místo pak obsadil jako první Maďar v historii Zsolt Baumgartner a jeho zásluhou získala bod poprvé od března 2002 i stáj Minardi.
Formule se po dvou Velkých cenách v Severní Americe stěhuje opět do Evropy, nejbližší závod je na programu 4. července ve francouzském Magny-Cours.
Velká cena USA | |
1. M. Schumacher (Něm./Ferrari) | 1:40:29,914 |
2. Barrichello (Braz./Ferrari) | + 2,950 |
3. Sató (Jap./BAR) | + 22,036 |
4. Trulli (It./Renault) | + 34,544 |
5. Panis (Fr./Toyota) | + 37,534 |
6. Räikkönen (Fin./McLaren) | - 1 kolo |
7. Coulthard (Brit./McLaren) | - 1 kolo |
8. Baumgartner (Maď./Minardi) | - 3 kola |
9. Fisichella (It./Sauber) | - 8 kol |
Průběžné pořadí (po 9 z 18 závodů) | |
1. M. Schumacher | 80 bodů |
2. Barrichello | 62 |
3. Button (Brit./BAR) | 44 |
4. Trulli | 41 |
5. Alonso (Šp./Renault) | 25 |
6. Montoya (Kol./Williams) | 24 |
7. Sató (Jap./BAR) | 14 |
8. R. Schumacher (Něm./Williams) | 12 |
9. Fisichella (It./Sauber-Petronas) | 10 |
10. Coulthard | 9 |
Pohár konstruktérů | |
1. Ferrari | 142 |
2. Renault | 66 |
3. BAR | 58 |
4. Williams | 36 |
5. McLaren | 17 |
6. Sauber | 15 |
7. Toyota | 8 |
8. Jordan | 5 |
9. Jaguar | 3 |
10. Minardi | 1 |