Článek
Ecclestone a další představitelé motoristického sportu mají za to, že mezi majiteli stájí formule 1 panuje až přílišná shoda a chybí větší řevnivost. Rostoucí frustrace ze hry 'já na bráchu, brácha na mě' byla údajně i jedním z důvodů, proč se rozhodl opustit svou funkci šéf Mezinárodní motoristické federace Max Mosley.
"Potíž je v tom, že jsme až příliš povolili uzdu demokracii. Dřív týmy jednoduše plnily to, co se řeklo. Dnes ale každý o všem diskutuje a bere si právo spolurozhodovat. Nikdo se pak nemůže divit, jaký je ve všem bordel," prohlásil doslova Ecclestone.
:. ANKETA |
Bylo by losování postavení na startu řešením menší atraktivnosti F1? Hlasujte na konci článku. |
Rozčarování z odmítnutí změny kvalifikace
Formulového bosse rozčílil hlavně fakt, že se mu nepodařilo prosadit nový systém kvalifikace, který měl původně platit od Velké ceny Velké Británie. Ecclestone navrhl zaměnit stávající model jednoho ostrého kola za dva 20minutové bloky, v nichž by jezdci mohli ujet maximálně šest kol. Součet časů by pak rozhodl o postavení na startu.
Šéfové stájí nejprve zavedení nového systému odklepli, vzápětí se ale proti postavily týmy Minardi a Jordan, podle nichž by hromadná kvalifikace odlákala sponzory. Pro ty je výhodou, pokud kamera zabírá na trati jen jeden vůz. A návrh putoval pod stůl.
"Všechny týmy podepíší dohodu a pak od ní odstoupí," kroutil hlavou Ecclestone. "Nevím, ale šéfové týmů jsou přece dospělí lidé. Proč souhlasili, když to vlastně nechtěli?" ptal se. "Navíc teď vypadáme jako pitomci. Počítali jsme se zavedením nového modelu kvalifikace, v Silverstonu už je připravena technika, nechali jsme udělat software," vypočítal Ecclestone.
Body i z kvalifikace, rošt losem
Ecclestone nicméně stále neskládá zbraně a včera v Silverstonu překvapil, či spíše šokoval naprosto všechny. Přišel totiž s nápadem, že by se postavení na startu jednoduše losovalo. Kvalifikace by se bodovala navíc vedle závodu, umístění na startovním roštu by pak bylo dílem náhody.
"Pokud chceme skutečně zajímavé závody a pokaždé jiný rošt, pak tahejme z klobouku," řekl Ecclestone. "Rychlí jezdci by si body zajistili už v kvalifikaci. A pokud by měli štěstí, startovali by i z předních řad. Nebo naopak. Představte si v první řadě vozy Minardi a Schumacherovo ferrari až na opačném konci. To by přece bylo fascinující," vykládal Ecclestone.
Šéfové stájí ovšem nadšeni zatím poslední ideou prvního muže seriálu F1 nejsou. Spíš si klepou na čelo a vedou debaty o Ecclestonově duševním zdraví...