Článek
Naopak Francie, San Marino i Británie na seznamu figurují podmínečně, neboť dosud nemají uzavřenou pořadatelskou smlouvu.
Boss formule 1 Bernie Ecclestone se už ale nechal slyšet, že nějaký škrt musí být v kalendáři proveden. "Nejpravděpodobnější je varianta osmnácti závodů," říká a potvrzuje kostru sezóny, která začne jako obvykle v Austrálii. Následovat bude přesun do Asie, evropskou sérii pak přeruší dva americké závody, aby se vše uzavřelo v Brazílii a na Dálném východě, přičemž loučení obstará GP Číny.
Rallye opět se 16 soutěžemi
Šestnáct soutěží, tedy stejně jako letos, by měl zahrnovat šampionát v rallye. Tradičně se začíná v lednovém Monte Carlu a končí v polovině listopadu v Austrálii.
Příští rok by se v plné míře mělo uplatnit pravidlo, které by posádkám po odstoupení dovolilo pokračovat v soutěži v další etapě. Podle internetového serveru wrc.com by posádky za každou neabsolvovanou rychlostní zkoušku dostaly pětiminutovou penalizaci.
K pravidelné účasti ve světových rallye se vrací nejen tovární tým Škody, ale rovněž Mitsubishi a mluví se i o zájmu Suzuki, asijská expanze je zcela patrná. Do formule 1 pak hodlají vstoupit od roku 2006 dvě nové stáje.
Noví zájemci o F1
První z nich má být arabský tým Dubaj, založený na popud premiéra SAE Rašída Maktúma, který v nedávném prohlášení uvedl, že už je domluveno složení kauce 48 miliónů dolarů, aby měla stáj zajištěné místo na startovním roštu.
Bohatí mecenáši ze Spojených arabských emirátů jednali s mnoha současnými stájemi o odkoupení, nakonec se ale rozhodli založit nový tým a už začali jednat s německou automobilkou Mercedes o dodávkách motorů a s britskou stájí McLaren o technické spolupráci i o možnosti pracovat na novém monopostu ve staré továrně McLarenu v britském Wokingu. Už za pár týdnů mají ale začít práce na aerodynamickém tunelu a centru týmu v Dubaji.
Také kanadská společnost Midland Group s podporou ruských investorů plánuje účast ve formuli 1. "Cítíme jedinečnou příležitost předvést se v disciplíně, o níž se ví na celém světě. Nejdřív musíme dát dohromady správné jezdce a konkurenceschopný vůz, ale můžu vás ujistit, že vítězství budeme mít na programu," řekl 36letý šéf firmy Alex Shnaider, v Petrohradě narozený naturalizovaný Kanaďan.
První verzi monopostů Midland má vytvořit italský výrobce Dallara, který naposledy před 12 lety chystal vozy tehdejší stáje Scuderia. Navzdory letošnímu odchodu stáje Jaguar z mistrovství světa a vážnému ohrožení budoucnosti Jordanu a Minardi se Shnaider nebojí, že by provoz týmu přesahoval jeho finanční možnosti. "Víme, že na udržení stáje ve formuli je potřeba minimálně 100 miliónů dolarů ročně, a jsme na to připraveni," dodal.
Návrhy kalendářů pro rok 2005 | |
Mistrovství světa vozů formule 1 | |
6. března | Austrálie (Melbourne) |
20. března | Malajsie (Sepang) |
3. dubna | Bahrajn (Šákir) |
17. dubna | Francie (Magny Cours) |
24. dubna | San Marino (Imola) |
8. května | Španělsko (Barcelona) |
22. května | Monako (Monte Carlo) |
29. května | Evropa (Nürburgring) |
12. června | Kanada (Montreal) |
19. června | USA (Indianapolis) |
3. července | Velká Británie (Silverstone) |
17. července | Německo (Hockenheim) |
31. července | Maďarsko (Budapešť) |
21. srpna | Turecko (Istanbul) |
4. září | Itálie (Monza) |
11. září | Belgie (Spa-Francorchamps) |
25. září | Brazílie (Sao Paulo) |
9. října | Japonsko (Suzuka) |
23.října | Čína (Šanghaj) |
Mistrovství světa v rallye | |
21.-23. ledna | Monte Carlo |
11.-13. února | Švédsko |
11.-13. března | Mexiko |
8.-10. dubna | Nový Zéland |
29. 4.-1. května | Sardinie (It.) |
13.-15. května | Kypr |
27.-29. května | Turecko |
17.-19. června | Akropolis (Řec.) |
8.-10. července | Argentina |
5.-7. srpna | Finsko |
26.-28. srpna | Německo |
16.-18. září | Británie |
30. 9.-2. října | Japonsko |
14.-16. října | Korsika (Fr.) |
28.-30. října | Katalánsko (Šp.) |
11.-13. listopadu | Austrálie |