Článek
Určitě tím dojde ke snížení rychlosti, protože pneumatiky, které budou muset být kvůli výdrži při dvoudílné kvalifikaci i téměř dvouhodinovém závodě tvrdší, neumožní tak rychlý průjezd zatáček.
Navíc Mezinárodní automobilová federace (FIA) rozhodla, že s jediným motorem musejí týmy absolvovat dva závodní víkendy namísto dosavadního jednoho a motory stavěné pro delší životnost rovněž ztratí na síle. Při vynucené výměně agregátů by dál docházelo k posunu o deset míst na startovním roštu.
:. ANKETA |
Prospějí avizované změny závodům formule 1? Hlasujte na konci článku. |
Automobilkám se to nelíbí
Změnu pravidel užití motoru kritizují automobilky BMW, Mercedes i Honda a jejich sportovní šéfové organizují schůzku, na níž dohodnou společný postup. "Nenecháme si jen tak diktovat. Pokud se spor nevyřeší, může celá věc dojít až k soudu," míní sportovní ředitel BMW Mario Theissen.
Také změna aerodynamických předpisů má přinést snížení rychlostí, úpravy na předním a zadním křídle či podvozku zvýší odpor vzduchu až o 20 procent.
FIA navíc chce od roku 2006 omezit i výkony motorů zhruba o tři sta koní, ze současných třílitrových desetiválců budou muset konstruktéři připravit osmiválcové verze s objemem 2,4 litru. Když se nedokázaly týmy během roku shodnout na třech variantách změn pravidel, rozhodla FIA nyní v Sao Paulu bez nich.
Británie ještě žije
Jediné Ferrari se pak zatím nevyjádřilo k návrhu vlastníků stájí, že při úspoře nákladů by mohlo MS 2005 obsahovat 19 Velkých cen. Novou šanci by tak dostal závod v Británii.
Týmy předpokládají drastické omezení testování pneumatik a snížení počtu testovacích dnů během sezóny na deset, čemuž se ale brání Ferrari, které má jako jediné vlastní testovací okruh ve Fioranu.