Hlavní obsah

Do kokpitu formule 1 usedne třetí Čech

PRAHA

Jako téměř každý kluk, i Patrik Semlbauer snil o tom, že dostane možnost pilotovat vůz formule 1. Úspěšnému jezdci evropského šampionátu závodů do vrchu se jako jednomu z mála jeho sen splní. Šestadvacetiletý závodník se na konci listopadu zúčastní spolu s dalšími jezdci testovacího kempu stáje Minardi v italském Misanu.

Článek

Semlbauer tak naváže na své předchůdce Tomáše Engeho a Jarka Janiše. Enge zatím zůstává jediným českým závodníkem, který zasáhl i do závodu formule 1, když na sklonku sezóny 2001 zaskočil v týmu Prost při Velkých cenách Itálie, USA a Japonska.

"Vše se zrodilo asi před čtrnácti dny, kdy jsem jednal s Patrikem a jeho otcem v Maďarsku o tom, jestli by byla šance, aby přestoupil do vyšší třídy a například v průběhu roku dostal šanci testovat ve formuli jedna," řekl na čtvrteční tiskové konferenci v Praze Thomas Frank, který za Semlbauerovým testováním v F1 stojí.

Maďarský manažer totiž zastupuje Zsolta Baumgartnera, jenž v letošní sezóně hájil barvy Minardi v šampionátu, a také Rakušana Patricka Friesachera, který měl na konec listopadu rovněž dojednáno testování v Misanu. "Poté jsem zavolal Paulu Stoddartovi a nabídl mu, že bych měl dva jezdce, které bych mu rád představil," popsal Frank další kontakt se šéfem týmu.

Semlbauer i Friesacher tak dostanou šanci testovat 25. listopadu. Vedle této dvojice se v závěru měsíce v kokpitu vozu letos nejslabší stáje F1 představí například i Polák Robert Kubica, Tiago Moneteiro z Portugalska či Pastor Maldonado z Venezuely.

Vize týmu v Minardi

Berounský jezdec sice za test prý osobně nic nezaplatí, ale manažera Michala Heinfartha, jenž má v celém projektu na starosti finance, přijde listopadová zkouška podle informací ČTK na několik set tisíc dolarů.

Heinfarth si je vědom, že prosazení se ve F1 není jen záležitostí závodních schopností, ale i finančního zázemí. "Aspektů je mnoho. Pokud se nám podaří vše splnit, možná budeme mít jezdce ve formuli jedna," řekl český manažer.

Frank však vzápětí podotkl, že vše není jen otázkou peněz. "Například Friesacher jezdí již několik let dobře ve formuli 3000, a šanci dostane až nyní. Ve stejnou chvíli jako Patrik Semlbauer," podotkl Frank, jenž by podle svých slov rád vytvořil maďarsko-rakousko-český tým u Minardi. V této vizi by byl Semlbauer testovacím jezdcem, Baumgartner a Friesacher by poté závodili v MS.

Věřil jen do dvanácti

Sám Semlbauer bere listopadové testování jako splnění životního snu. "Věřil jsem tomu, ale jen do dvanácti let," řekl Semlbauer, kterého čeká o týden dříve seznamovací test s okruhem ve voze formule 3000. Všemu uvěřil, až když dostal oficiální potvrzení od Stoddarta.

"Je však pravda, že nikoho ještě nenechali jezdit ve formuli zadarmo. Každý za to musel platit," potvrdil český jezdec ekonomické pozadí spolupráce. V Itálii by podle dohody měl odjet asi 300 km.

Moc velkou šanci na trvalé prosazení se ve formuli jedna si ale nedává. "Budu se soustředit na to, abych se stále zlepšoval a byl stále rychlejší. Chtěl bych se naučit mluvit s týmem, abych jim byl schopen říci, aby auto nastavili jinak. Nejdůležitější je nerozbít to a poté jen šlapat na plyn," plánoval Semlbauer.

Ideální by podle něj bylo, kdyby se pro příští sezónu stal testovacím jezdcem týmu a jinak startoval v seriálu, který se v letošní sezóně konal pod hlavičkou formule 3000. "I kdybychom se ale nedostali dále a výše, tak určitě i tohle bude věc, na kterou budu vzpomínat," řekl.

Reklama

Související témata: