Hlavní obsah

Stoddart: Pravidla F1 jsou ušitá pro Ferrari

LONDÝN

"Proberte se a přestaňte ničit formuli 1," vzkazuje stáji formule 1 Ferrari šéf týmu Minardi Paul Stoddart. Australskému podnikateli se nelíbí neochota italské stáje spolupracovat s ostatními účastníky mistrovství světa na změnách před nadcházející sezónou. Navíc je přesvědčen, že přeměna podmínek seriálu hraje stejně do not týmu z Maranella.

Foto: HOCH ZWEI

Paulu Stoddartovi leží v žaludku neochota týmu Ferrari jednat.

Článek

"Totální dominance jednoho týmu neprospívá žádnému sportovnímu odvětví a lidé z Ferrari by si to měli už konečně uvědomit. Nemám nic proti jejich úspěchům, naopak. Musí si ale uvědomit, že diskutované snížení nákladů povede k větší konkurenci, která je ale příliš neohrozí," prohlásil Stoddart v rozhovoru pro list News of the World.

Tým Ferrari ignoruje jednání ostatních devíti stájí účastnících se světového šampionátu, během nichž se snaží nalézt cestu k nižším výdajům. Mimo jiné se mistrovskému týmu nelíbí plánované snížení počtu testovacích dní na pouhých čtyřiadvacet, které by mohlo platit už v příští sezóně.

"Nemohou se změnám za každou cenu bránit. Vždyť je ve hře budoucnost formule 1," uvedl Stoddart, jenž se stejně domnívá, že nadvláda Ferrari bude trvat dál. "V příští sezóně se jen těžko něco změní, vždyť úpravy pravidel byly ušity na míru podle Ferrari. Snad bychom mohli dosáhnout dílčích úspěchů v roce 2006," dodal.

Ke změně stávajícího systému, který malé stáje kvůli vysokým nákladům zhusta kritizují, je nicméně potřebný souhlas stáje Ferrari. A ta svůj přístup vyjadřuje poměrně jednoznačně neúčastí na jednáních.

"Třikrát jsme na vysoké úrovni jednali o možnostech, jak ušetřit. Bohužel jsme ani jednou neviděli zástupce z Maranella. Je to smutné. Byli bychom mnohem raději, kdybychom postupovali jednotně," uzavřel prosebně Stoddart.

Tým Ferrari v roce 2004 vybojoval čtrnácté celkové vítězství v Poháru konstruktérů, přičemž letošní triumf byl šestým v řadě. Mistrovská série Michaela Schumachera v barvách Scuderie trvá pět let, celkem německý pilot získal světový titul sedmkrát.

Reklama

Související témata: