Článek
Enge v závěru loňské sezóny odjel dva závody IRL ve stáji Patrick Racing, ta však své působení v seriálu ukončila. "Mysleli jsme, že strávíme klidné Vánoce. Jenže Patrick Racing skončil, a tak nás čekala série náročných jednání," uvedl Engeho manažer Antonín Charouz na úterní tiskové konferenci.
"Hledali jsme pro Tomáše místo od formule 1, přes GP2 (nástupce mezinárodního mistrovství F3000, pozn. red.), Champ Car až po Indy Racing. Nakonec se nám podařilo uzavřít dohodu s týmem Panther Racing pro IRL," dodal Charouz, podle nějž má tým v IRL stejný zvuk jako stáj Ferrari ve formuli 1.
Enge na setkání s novináři nebyl, za oceánem jej totiž ve středu čekají první testy. O své dojmy se alespoň podělil ve zprostředkovaném telefonickém rozhovoru. "Akorát sedím v odletové hale v Indianapolis a jsem trochu nervózní. Měl bych běžet, letadlo už čeká jenom na mě," omlouval zkrácený hovor. Čekala jej cesta do floridského Homesteadu, kde bude s týmem do soboty.
"Letošní angažmá je dalším splněným snem. Hlavně po závodu 500 mil Indianapolis touží mnoho jezdců a mně se po účasti ve formuli 1 či slavném Le Mans poštěstí míjet i slavný cihlový pás," neskrýval nadšení Enge.
Tentokrát v roli učedníka
V týmu bude tvořit dvojici s Jihoafričanem Tomasem Scheckterem, s nímž v roce 2000 absolvoval část sezóny v juniorském týmu McLarenu v sérii F3000. "Tenkrát přišel v polovině roku a sbíral ode mě zkušenosti. Nyní se karty obrátily, Tomas jezdí IRL už tři roky a učedníkem budu já," řekl liberecký rodák.
Tým Panther Racing pojede jako jediný v seriálu s motory automobilky Chevrolet. "Uvidíme, jak si povedeme v konkurenci s týmy, které používají pohonné jednotky od japonských výrobců. Bude to náročné, ale zajímavé," předestřel Enge.
Mezi oběma jezdci by měl panovat rovnocenný vztah. "Naší týmovou politikou není rozdělení jezdců na 'jedničky' a 'dvojky'. Oba vozy mají stejnou šanci na vítězství," prohlásil šéf týmu Panther Racing Douglas Boles.
Vedení týmu si Engeho všimlo loni na jaře, kdy testoval ve Phoenixu. "Udělal na nás velký dojem. Většině jezdců trvá delší dobu, než si zvyknou na vůz pro IRL. Tomášovi stačily tři kola, aby zajížděl velice slušné časy," dodal Boles.
V USA i Japonsku
Letošní IRL čítá šestnáct závodů ve Spojených státech a jeden v Japonsku. První závod oválového seriálu čeká českého pilota na začátku března v Miami na Floridě, poslední podnik se uskuteční v polovině října v Kalifornii. Proslulý závod 500 mil Indianapolis je na programu 29. května.
"Bude to paráda. Zatím si moc neumím představit, že na ochozech v Indianapolis sleduje závod na půl miliónu lidí," uzavřel Enge, který bude prvním Čechem na startu legendárního závodu.
Indy Racing League 2005 | |
6. března | Homestead-Miami Speedway |
19. března | Phoenix International Speedway |
3. dubna | St. Petersburg, Florida |
30. dubna | Twin Ring Motegi* |
29. května | Indianapolis Motor Speedway |
11. června | Texas Motor Speedway |
25. června | Richmond International Speedway |
3. července | Kansas Speedway |
16. července | Nashville Speedway |
24. července | The Milwaukee Mile |
31. července | Michigan International Speedway |
14. srpna | Kentucky Speedway |
21. srpna | Pikes Peak International Raceway |
28. srpna | Infineon Raceway |
11. září | Chicagoland Speedway |
25. září | Watkins Glen International |
16. října | California Speedway |
*) v Japonsku |