Hlavní obsah

Enge se třese na start IRL

PRAHA

Za necelých deset dnů začne pro Tomáše Engeho další část jeho závodní kariéry. První březnový víkend odstartuje nový ročník zámořské formulové série Indy Racing League (IRL), který český pilot absolvuje v ambiciózním týmu Panther Racing. A Enge se po úspěšných testech nemůže začátku sezóny dočkat.

Foto: www.f1i.com

Tomáš Enge

Článek

Liberecký rodák si jezdecký život za oceánem patřičně užívá. "Jízda v IRL je zcela jiná, než jakou jsem znal dosud třeba z formule 3000 nebo z formule 1. A musím říct, že se mi velice líbí. Je to přece jen o něčem jiném, když člověk vlastně nepoužívá brzdy a jezdí jen doleva. I když třeba letošní sezóna bude trochu odlišná a součástí seriálu budou i tři závody na okruzích," vyprávěl osmadvacetiletý závodník v úterý, kdy se zastavil v Praze při příležitosti oznámení angažmá Jarka Janiše v japonské formuli Nippon.

Některým příznivcům motorsportu se IRL příliš nezdá, kroužení po oválu prý není tak atraktivní jako okruhové závody. "Může se to zdát, ale není to pravda. Podívejte se na to tak, že za volantem formule 1 dosáhnete třísetkilometrové rychlosti na jedné rovince, zatímco v IRL jedete pořád 350 km/h. Navíc jedete kolo na kolo vedle dalších aut, takže o adrenalin není nouze," obhajoval Enge 'svůj' seriál.

Maximální spokojenost, se Scheckterem si sedí

V týmu Panther je maximálně spokojený, navíc se mu vydařily testovací jízdy. "Mám za sebou testy na dvou oválech a musím říct, že jsem nasbíral mnohem víc zkušeností, než při závodech odjetých na sklonku loňské sezóny," pochvaloval si Enge.

"Markantní rozdíl je především mezi vozem, který jsem měl k dispozici v týmu Patrick Racing, a tím, který mám ve stáji Panther. Jak auto, tak motor je zcela někde jinde. Odlišnosti jsou ale i v dalších věcech. Kolik lidí pracuje na autě, jak probíhá vývoj, simulační programy. S lepším autem se samozřejmě lépe učím a taky mě to víc baví," vypočítal.

V týmu tvoří dvojici s Jihoafričanem Tomasem Scheckterem, s nímž se potkal v roce 2000 v juniorském týmu McLaren v mezinárodním mistrovství formule 3000. "Už jsme na tu dobu taky zavzpomínali. Vztahy jsou zatím perfektní, ale ještě jsme nejeli ostrý závod. Prvořadým úkolem nás obou bude každopádně reprezentovat co nejlépe automobilku Chevrolet, jejíž motory jako jediný tým používáme. I kdyby to nešlo, musíme se snažit maximálně spolupracovat," pronesl vážným hlasem.

Před startem sezóny Engeho mrzí snad jen to, že nestačil testovat i v předvánočním období. "Dojednávaly se podrobnosti mého angažmá. Do přípravy jsem tak naskočil vlastně až po novém roce, zatímco ostatní jezdci mohli neomezeně testovat hned po skončení sezóny až do Silvestra. V testech se ale dařilo a teď už se nemůžu dočkat, až to celé vypukne," uzavřel Enge, jehož jako prvního Čecha čeká i slavný závod 500 mil Indianapolis.

Indy Racing League 2005
6. březnaHomestead-Miami Speedway
19. březnaPhoenix International Speedway
3. dubnaSt. Petersburg, Florida
30. dubnaTwin Ring Motegi*
29. květnaIndianapolis Motor Speedway
11. červnaTexas Motor Speedway
25. červnaRichmond International Speedway
3. červenceKansas Speedway
16. červenceNashville Speedway
24. červenceThe Milwaukee Mile
31. červenceMichigan International Speedway
14. srpnaKentucky Speedway
21. srpnaPikes Peak International Raceway
28. srpnaInfineon Raceway
11. záříChicagoland Speedway
25. záříWatkins Glen International
16. říjnaCalifornia Speedway
*) v Japonsku

Reklama