Hlavní obsah

Formuli 1 opět čeká souboj Schumacher versus zbytek světa

PRAHA

Žádný převrat se neočekává v novém ročníku seriálu mistrovství světa vozů formule 1, třebaže favorizovaný tým Ferrari nezahájí o tomto víkendu v Melbourne sezónu s nový modelem vozu. Sedminásobný mistr světa a obhájce titulu Michael Schumacher z Německa to sice považuje za nevýhodu, ale odborníci se shodují, že v boji o titul žádné nové jméno ani letos nebude. A to se opět měnila pravidla.

Článek

V kalendáři je nový závod v Turecku, piloty tak čeká celkem devatenáct soutěžních víkendů, nejvíce v historii. Kvalifikace bude ve dvou dnech, o pořadí na startu se rozhodně až v neděli těsně před samotným závodem. Jedna sada pneumatik musí vydržet kvalifikaci i start závodu a přezouvat se může pouze při poškození a mimo tankování. A motor musí vydržet dva závody.

Po chudých letech se pokusí vrátit zpět na výsluní McLaren, jenž angažoval k Finovi Kimimu Räikkönenovi zkušeného Juana Pabla Montoyu z Kolumbie, jenž přišel od Williamsu. Ten celou sestavu vyměnil. Ambiciózní budou opět jezdci týmu BAR Brit Janson Button a Japonec Takuma Sató. Ve hře o přední umístění se musí počítat stejně jako loni s Fernandem Alonsem a Giancarlem Fisichellou z Renaultu.

Nasazení třetího vozu bude velkou výhodou

Kvůli novým pravidlům bude velkou výhodou nasazení třetího vozu, přesto ji některé týmy nevyužijí. V pátečním volných trénincích se chystají záložní monopost nasadit čtyři stáje. Podle pravidel může tuto možnost využít šest týmů, které loni skončily na horším než čtvrtém místě v Poháru konstruktérů. Velkou výhodu tak má McLaren s Pedrem de la Rosou. Možnost využije i Toyota, nový Red Bull a Jordan.

Loni monoposty Ferrari vlétly do seriálu jako uragán, Němec Schumacher vyhrál úvodní pět závodů. "To se letos nestane, staré auto je horší," tvrdí mistr světa, jenž bude bojovat o šestý titul za sebou a osmý celkově. Ferrari už vylepšený vůz testuje a chystá se ho nasadit v Barceloně. "Potřebujeme na vývoj auta víc času, aby bylo perfektní," smířil se Schumacher. Ferrari vyhrálo loni patnáct z osmnácti závodů.

"Samozřejmě mohu vyhrát i se starým autem," prohlásil Schumacher. "Proto jsem tady. Ale moje šance jsou o něco nižší než loni. Ale v prvním závodu se titul nevyhrává," nedělal si starosti před Velkou cenou Austrálie. Za největší soupeře považuje piloty Renaultu a McLarenu. "Vypadají, že jsou nejlépe připraveni a mají dobrá auta," vypíchl soupeře Němec, jenž má na svém kontě 83 vítězství v kariéře. "Pořád mě to baví," ujistil šestatřicetiletý pilot.

Rubens Barrichello je prý rolí dvojky unavený

Jeho spolujezdec Rubens Barrichello, už roky týmová dvojka, je prý svou rolí unaven a hodlá s tím něco udělat. "Nebaví mě prohrávat, chci být lepší a lepší," uvedl na tiskové konferenci v Austrálii. "Rozdíl mezi mnou a Michaelem není tak velký, aby se nedal smazat. Budu na tom letos pracovat," slíbil Barrichello, jenž loni skončil druhý se ztrátou 34 bodů na Schumachera. "Nová sezona bude zajímavá," míní.

Zda napětí vystřídá uvolnění u McLarenu, to se uvidí po pár závodech. Nováček v týmu Montoya totiž příliš dobře nevychází s kolegou Räikkönenem. Tato dvojice přitom platí za jednu z nejsilnějších v seriálu. "S novým pravidly a regulemi bude první závod loterií, ale žádné velké překvapení nečekejte. Vyhrát může osm aut," tipoval Kolumbijec.

Reklama