Článek
Ferrari vstoupilo do letošního roku s verzí loňského monopostu, upraveného podle nových technických předpisů. První ostrý střet v Austrálii ukázal, že konkurence značně vyrostla, Brawn je ovšem přesvědčen, že F2005 opět přinese týmu z Maranella dominantní postavení.
"Testovací jezdec Luca Badoer pěje na nový monopost samou chválu. Podle mě by měl být letošní vůz o půl až celou sekundu rychlejší než stávající model," prohlásil Brawn během příprav na nedělní Velkou cenu Malajsie v Sepangu.
"Zvažujeme, že F2005 nasadíme už v Bahrajnu, bude ale samozřejmě záležet na výsledcích v Sepangu. Své slovo dostanou také závodní piloti, kteří se do kokpitu nového vozu posadí poprvé v příštím týdnu. Luca je s výsledky dosavadních testů velice spokojený, ale Michael a Rubens dostanou také slovo. Pokud nebudou stoprocentně přesvědčeni o kvalitách vozu, tak premiéru odložíme," uvedl Brawn.
Schumacher pojede se starým motorem
Ferrari už pro případ, že by vytáhlo novou zbraň v Bahrajnu, zahájilo taktickou přípravu a ve voze Michaela Schumachera nechalo pro závodní víkend v Malajsii motor z Austrálie. Sedminásobný mistr světa závod v Melbourne nedokončil a mohl tak dostat novou pohonnou jednotku. V případě nasazení nového monopostu by byl ale při Velké ceně Bahrajnu penalizován ztrátou deseti míst na startovní roštu. "Proto jsme raději ve voze nechali starý motor," řekl Brawn.
Konečné rozhodnutí, zda nový vůz vyjede už v Bahrajnu (Ferrari původně chtělo nasadit F2005 až při Velké ceně Španělska na začátku května) padne během příštího týdne. "Budeme dál testovat. Uvidíme, jak si povedeme tento víkend a jak testy dopadnou. Každopádně budeme muset jednat rychle, abychom případně stihli všechny komponenty nového monopostu přepravit na Střední východ," dodal Brawn.
Testy Ferrari leží v žaludku ostatním účastníkům mistrovství světa. Stáje McLaren, Renault, Williams, Toyota, Sauber, Red Bull, Minardi a Jordan v pátek vydaly prohlášení, v němž soukromé testy týmu z Maranella odsuzují. "Činnost Ferrari destabilizuje poměry ve formuli 1 a zvyšuje náklady. Možnost testovat trvale na dvou okruzích navíc dává týmu nespravedlivou výhodu proti ostatním účastníkům šampionátu," praví se v prohlášení.