Článek
Vedení Scuderie věřilo, že optimální doba pro premiéru nového vozu bude při květnové Velké ceně Španělska. Jenže úvodní dva podniky mistrovství světa v Austrálii a Malajsii, z nichž si dominantní stáj posledních let odvezla pouhých deset bodů, donutily tým k urychlení celé akce.
Už během tohoto týdne si proto nový monopost vyzkoušel jak Michael Schumacher, tak Rubens Barrichello. Oba závodní jezdci neskrývali po prvním seznámení nadšení a shodli se, že 'nový vůz je dobrým krokem kupředu'.
"Testy v Mugellu, jichž se poprvé zúčastnili také oba závodní jezdci, potvrdili potenciál nového vozu. Rozhodli jsme se proto nasadit F2005 už při Velké ceně v Bahrajnu příští týden," uvedl v týmovém prohlášení šéf stáje Jean Todt. Podle Todta bude mít tým na okruhu v Šákiru k dispozici dvě F2005, jako rezervu pak jeden modifikovaný vůz z loňska, který absolvoval dvě letošní Velké ceny.
Pozitivní stimul
"Kontrastující výsledky z prvních dvou závodů pro nás byly pozitivním stimulem a společně s výrobcem pneumatik společností Bridgestone jsme se proto rozhodli urychlit vývoj. Věříme, že jak nový vůz, tak nové obutí nás vrátí zpět do bojů o první příčky," uzavřel Todt.
Tým Ferrari musel po bezkonkurenční loňské sezóně v úvodních dvou závodech letošního roku strávit hodně hořkou skutečnost. Při Velké ceně Austrálie sice Barrichello vybojoval druhé místo, Schumacher ale po kolizi nedojel. V Malajsii pak pro změnu neviděl cíl Brazilec a sedminásobný mistr světa bral jen dva body za sedmé místo.
V průběžném pořadí Poháru konstruktérů patří Ferrari čtvrté místo, na vedoucí Renault ztrácí tým z Maranella šestnáct bodů. Barrichello je v pořadí jezdců čtvrtý se ztrátou osmi bodů na lídra šampionátu Fernanda Alonsa ze Španělska. Schumacher ztrácí na jezdce Renaultu čtrnáct bodů.
Průběžné pořadí MS (po 2 závodech): |
1. Alonso 16 b., 2. Fisichella (It./Renault) 10, 3. Barrichello (Braz./Ferrari) a Trulli oba 8, 5. Coulthard a Montoya oba 8, 7. Heidfeld 6, 8. Webber (Austr./BMW) a R. Schumacher 4, 10. Klien 3. |
Pohár konstruktérů: |
1. Renault 26, 2. Toyota 12, 3. Red-Bull-Cosworth 11, 4. Ferrari 10, 5. BMW-Williams 10, 6. McLaren-Mercedes 9. |