Hlavní obsah

Enge chce v IRL na třetí pokus ukončit sérii nezdarů

PRAHA

S cílem ukončit sérii nezdarů a prolomit smůlu se o víkendu postaví na start třetího závodu série Indy Racing League automobilový jezdec Tomáš Enge. Liberecký závodník se pokusí zapomenout na předešlá dvě předčasná vyřazení v St. Petersburgu na Floridě, kde se uskuteční historicky první závod této série mimo ovál.

Foto: BPA sport marketing

Tomáš Enge

Článek

Engeho tak stejně jako ostatní jezdce čeká závod na městské trati. "Byl bych rád, kdyby se nám to už podařilo. Na závod na klasickém okruhu se hodně těším, ale nemyslím, že bych tam měl mít velkou výhodu," uvedl Enge v oficiální tiskové zprávě.

Měl tím na mysli fakt, že na rozdíl od řady ostatních účastníků šampionátu má z Evropy dostatek zkušeností se závoděním v podmínkách, které jej nyní čeká. "Sice jsme s Ryanem Briscoem a Patrickem Carpentierem loni závodili na normálních okruzích, ale v IRL je hodně evropských a brazilských jezdců, kteří taky vědí, jak se na klasických tratích jezdí," uvedl Enge.

Všichni se navíc na premiérové představení formulových speciálů v ulicích města před sezonou pilně připravovali. "Vůz v konfiguraci pro okruh jsem si měl možnost vyzkoušet při testech v Miami, s jeho chováním jsem byl spokojen a hlavně jsem si znovu užíval jízdu s formulovým vozem na klasické trati," řekl pilot Panther racing týmu.

Rozhodující budou podmínky v St. Petersburgu

Důležitým momentem závodu bude, jak se kdo dokáže vyrovnat s podmínkami v St. Petersburgu, kde většina pojede poprvé. "Městské tratě jsem kdysi neměl moc rád, ale postupem času jsem jim přišel na chuť, což se odrazilo i na výsledcích v F3000 i ALMS," uvedl Enge, kterého letos čekají ještě další dva závody na okruzích.

Okruh v St. Petersburgu tvoří částečně ulice města a částečně letištní plocha. Jedno kolo měří 1,8 míle a jezdce v něm čeká 14 zatáček. Okruh v minulosti hostil závody ChampCar, z jezdců IndyCar na něm v této sérii v minulosti jeli Darren Manning a Patrick Carpentier. Vozy IndyCar budou pro závod na klasických okruzích vybaveny nejen odlišnými pneumatikami, ale úprav doznají i brzdy, řízení, řazení a zavěšení kol.

Speciálně pro podniky na okruhu byl připraven i nový systém kvalifikace. Na rozdíl od oválu budou rozhodovat i výsledky z volných tréninků. Prvního dvouhodinového tréninku se zúčastní všechny vozy, podle výsledků budou jezdci rozděleni do dvou skupin pro páteční odpoledne, kde pojede každá skupina zvlášť.

Okruh tvoří částečně ulice města a částečně letištní plocha

Následně se sečtou nejlepší časy z obou pátečních tréninků a jezdec s nejlepším výsledkem si bude moci zvolit, zda v sobotní jednokolové kvalifikaci pojede první nebo poslední a tím určí nasazení celé kvalifikace.

Po skončení jednokolové kvalifikace bude přestávka v délce 10 minut a nejrychlejších šest jezdců pak nastoupí to desetiminutové kvalifikace evropského stylu, kdy bude všech šest vozů na trati najednou. Jezdcům zůstanou zachovány vstupní časy, takže i v případě nehody neskončí na startu hůře než šestí, ale zároveň budou mít několik příležitostí k vylepšení času.

Start závodu je v neděli ve 21:45, přímý přenos vysílá Galaxie.

Průběžný stav šampionátu:
1. Hornish (USA) 90 bodů, 2. Wheldon (Brit.) 86, 3. Castroneves (Braz.) 70, ..20. Enge (ČR) 24.

Reklama