Hlavní obsah

Nový okruh pro formuli 1 v Istanbulu je rychlý a náročný

PRAHA

Třetím okruhem v seriálu mistrovství světa formule 1, kde se bude závodit proti směru hodinových ručiček, je nová trať v Istanbulu. V Turecku se pojede o víkendu poprvé, smlouvu s Mezinárodní automobilovou federací mají organizátoři na sedm let. Obráceně se v mistrovství světa jezdí ještě při Velké ceně San Marina v Imole a v brazilském Interlagosu.

Článek

Okruh se začal stavět 10. září 2003 a vyrostl u nově vybudovaného druhého letiště na asijské straně města. Celá stavba včetně infrastruktury přišla na 220 miliónů dolarů. Turecká vláda si od formule 1 slibuje výrazné oživení turistického ruchu. Každý rok budou muset pořadatelé sehnat na uspořádání jednoho závodu přibližně 13,5 miliónu dolarů.

ISTANBUL PARK
Délka trati5340 m
Délka závodu58 kol = 309,720 km
Zatáčky14 (6 pravých, 8 levých)
Maximální rychlost320 km/h
Divácká kapacita130 000

Na výstavě okruhu, který podobně jako tratě v Malajsii, Bahrajnu či Šanghaji pochází z dílny německého architekta Hermanna Tilkeho, se podílelo 27 inženýrů specialistů, 1450 konstruktérů a 140 strojů. Práce pokračovaly ještě na začátku letošního roku, dělníci se střídali ve dvou 10,5 hodiny dlouhých směnách.

Do ochozů se vejde kolem 130000 diváků, celý okruh pokrývá plochu 221,5 hektaru.

Trať je rychlá s velkými výškovými rozdíly. Téměř v žádné zatáčce není vidět výjezd a piloti ji považují ze nejnáročnější okruh roku i proto, že se jede obráceně. Má osm levotočivých a šest pravotočivých zatáček. Nejrychlejší místo se nachází před šikanou před vjezdem do cílové rovinky, kde monoposty dosáhnout rychlosti ke 320 km/h.

:. Kliknutím na náhled získáte větší obrázek.

Reklama

Související témata: